۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۶۱۲۳۶
مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان:

ایجاد شور و شعور قرآنی سبب اعتلای فرهنگی جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام تدینی گفت: ایجاد شور و شعور قرآنی به صورت توأمان در جامعه سبب رشد و اعتلای فرهنگی و نهادینه شدن روح قرآن در کالبد تمدن اسلامی خواهد شد.
تديني

حجت الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: قاریان و حافظان مصری در جهان اسلام همیشه مورد احترام بوده‌اند و سبک‌های آنان از سوی دیگر قاریان و حافظان در کشورهای اسلامی مورد تقلید قرار گرفته است.

 

وی بیان کرد: برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران، این فرصت را به ما داد تا همزمان با شور قرآنی ایجاد شده در کشور، میزبان یک حافظ و قاری قرآن کریم از کشور مصر باشیم ما این موقعیت را مغتنم شمرده و ضمن برگزاری دو محفل انس با قرآن با حضور استاد شیخ احمد بن یوسف الازهری، یک دوره آموزشی و مشاوره‌ای برای قاریان و حافظان زاهدان برگزار کنیم.


 
حجت الاسلام تدینی افزود: گارگاه آموزشی نخبگان قرآنی زاهدان روز 27 اردیبهشت ماه در محل اداره کل اوقاف و امورخیریه استان با حضور قاری مصری و قاریان و حافظان برجسته زاهدان برگزار می‌شود.

 

وی در خصوص اهداف برگزاری این کارگاه، خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی با هدف بهبود سبک‌های قرائت و آشنایی با روش‌های حفظ مصری و نیز ایجاد ارتباط دوسویه بین قاریان ایرانی و مصری برپا خواهد شد.


 
مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان عنوان کرد: ایجاد شور و شعور قرآنی و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه قرآن از مهم ترین اهداف سازمان اوقاف در کشور است.


 
وی تصریح کرد: سازمان اوقاف برای ایجاد شعور قرآنی در جامعه اقدام به اجرای طرح حفظ و تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم کرده و برای ایجاد شور قرآنی، هر ساله اقدام به برگزاری مسابقات قرآنی و محافل قرآنی با حضور قاریان مصری می کند.


 
وی اضافه کرد: ایجاد شور و شعور قرآنی به صورت توأمان در جامعه سبب رشد و اعتلای فرهنگی و نهادینه شدن روح قرآن در کالبد تمدن اسلامی می‌شود./831/ت303/ب4

ارسال نظرات