۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۶۱۶۰۵
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

قرآن کریم باید نقشه راه زندگی نسل امروز باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در اردبیل با اشاره به لزوم بهره گیری از آموزه های قرآن کریم در جامعه، گفت: قرآن کریم باید نقشه راه زندگی نسل امروزی و به ویژه جوانان باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، پیش از ظهر امروز در دیدار مسؤولان و کارکنان جامعه القرآن استان های زنجان و اردبیل، با اشاره به لزوم توجه جدی به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، خاطرنشان کرد: فلسفه ناب قرآن کریم باید به طور همه جانبه در جامعه ترویج داده شود.

 

وی با اشاره به اینکه مشکل اساسی دنیا نداشتن درک و فهم قرآنی است، افزود: مطالب و پیام های بسیار شیرینی در قرآن کریم است و باید این مطالب را جوانان و نوجوان برای خود یک الگو قرار دهند.

 

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: باید در جامعه اسلامی ما قرآن و مفاهیم آن برای نسل جوان و نوجوان به عنوان شناسنامه و نقشه راه و همچنین منشور و استاندارد بین‌المللی تعریف شود تا همه از جاذبه‌های آن استفاده کرده و بهره بگیرند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به جایگاه اهل قرآن که در دنیا و آخرت در مسیر سعادت گام برمی‌دارند، گفت: آنهایی که قرآن را پیشرو فعالیت‌های خود قرار داده‌اند قطعا رستگار بوده و در دنیا و آخرت از ثمرات آن بهره می‌گیرند.

 

وی با بیان اینکه در قرآن کریم خداوند متعال از بندگانش یاد می‌کند که این خود بزرگترین شرافت برای انسان‌ها است، بیان کرد: آنهایی که احساس می‌کنند بشر باید به تکلیف شرعی خود بی‌تفاوت باشد باید بدانند که تکلیف خداوند همان حقی است که ما در ادای آن بایستی تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، گفت: شرافتی بزرگتر از این نیست که ما خداوند متعال را به خاطر عظمت و جایگاه والا و برتر مورد اطاعت و ستایش قرار دهیم و شرافتی عظیم‌تر از این نیست که خداوند متعال از بندگانش در قرآن یاد می‌کند.

 

وی قرآن کریم را سفره‌ای با عظمت دانست و افزود: قرآن کریم حقیقتی است که برای تمام بشر و در تمام زمان ها برنامه هدایت دارد و همه انسان ها می‌توانند با غوطه‌ور شدن در کلام الهی در‌های ارزشمند و حقیقت نابی را از آن بیرون بیاورند.

 

امام جمعه اردبیل حقیقت قرآن را غیر از لفظ و کتابت اعلام کرد و یادآور شد: حقیقت قرآن همانی است که در سینه‌های معصومان و انسان‌های پاک به عنوان راه پر از سعادت نمود پیدا کرده و عینیت یافته است.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه برخی جوانان و نوجوانان در فضاهای مجازی سرگرم شده اند گفت: باید با برنامه ریزی های مناسب فضای قرآنی و برنامه های قرآنی جایگزین فضاهای مجازی شود.

 

وی با اشاره به نزدیکی به ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه نزول رحمت و ماه نزول آیات قرآن کریم و آمادگی برای حضور در این ماه پر برکت و برنامه ریزی مناسب به خصوص برنامه های قرآنی از ضروریات است./937/پ202/ب4

ارسال نظرات