۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۲۶۳۰۵۹
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی:

به کسی اجازه نمی دهیم به خطوط قرمز نظام تعرض کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، گفت: مقام معظم رهبری چهارچوب خطوط قرمز را مشخص کردند که دستگاه‌ها و دولت‌ها باید این چهارچوب‌ها را حفظ کرده و خواسته‌های رهبری را جدی بگیرند، این که اجازه نمی‌دهیم کسی وارد شده و به حقوق ملت ما تعرض کند یک اصل جدی است.
سعيد جليلي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، عصر امروز در بزرگداشت روز مقاومت ایثار و پیروزی به مناسبت آزاد سازی خرمشهر تحت عنوان « خرمشهر را خدا آزاد کرد نه کدخدا» که در دانشگاه امیر کبیر برگزار شد، ضمن تبریک ایام شعبانیه، گفت: یکی از حرکت‌های ضروری دانشجویان توجه به مسائل واقعی کشور است.

 

وی افزود: بحث خدا و کدخدا یک بحث قدیمی به قدمت تاریخ انبیا است که ما باید در این زمینه درک صحیحی داشته و ریشه این نزاع را بشناسیم.

 

جلیلی با اشاره به آیه‌ای از قرآن عنوان کرد: قرآن بیان می‌کند که اگر شما از کسانی که در برابر انبیا ایستاده و مخالفت می‌کنند سوال کنید که چه کسی زمین و آسمان‌ها را خلق کرده خواهند گفت خداوند و با تاکید نیز خواهند گفت.

 

ربوبیت مفهوم سیاسی در قرآن دارد

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی، در ادامه گفت: از سیاسی‌ترین مفاهیم قرآن مفهوم ربوبیت است و اینجا دعوا بر سر پذیرش خالقیت خداوند نیست بلکه بر سر این است که چه کسی سیاست‌مداری و جایگاه ربوبیت را دارد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، بیان داشت: کسانی که در برابر انبیا بودند ادعای ربوبیت داشته و حکومت را از آن خود می‌دانستند، اگر فرعون و نمرود در مقابل موسی و ابراهیم ایستادند به این دلیل بود که خود را در موضع رب مردم می‌دیدند.

 

عضو شورای راهبردی روابط خارجی، اظهار داشت: اصل بر این است که خداوند باید در جایگاه ربوبیت قرار گرفته و از طریق پیامبران مردم را هدایت کند اما کسانی به عنوان کدخدا خود را در این جایگاه قرار داده و مقابل پیامبران می‌ایستند.

 

آمریکا در موضع ربوبیت ادعای کدخدایی می‌کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: امروز هم برخی چون آمریکا در غالب جاهلیت مدرن در موضع ربوبیت ادعای کدخدایی کرده و اوباما مطرح می‌گوید که مناسبات اقتصادی و سیاسی حاکم بر جهان را باید ما تعیین کنیم تا اگر لازم شد در مقابل تهدیدهایی که منافع ما را تهدید کرد یک جانبه اقدام کنیم.

 

جلیلی ابراز کرد: 70 سال بعد از جنگ جهانی دوم این جاهلیت مدرن نگران نظم ناعادلانه‌ای است که در راستای منافع خود طراحی کرده و آن را به مردم دنیا تحمیل می‌کند بیش از 50 روز یک کشور را به خاک و خون کشیده و در عین حال مدعی حقوق بشر نیز هستند.

 

آزادی خرمشهر بر اساس تعیین تکلیف کدخدا نبود

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، گفت: هنر پیامبران این بود که مناسبات غلط را نپذیرفته و منادی آزادی ملت‌ها شدند، اگر خرمشهر آزاد شد به خاطر این بود که رزمندگان ما با پیروی از پیامبران در آن زمان منتظر تعیین تکلیف کدخدا نبودند.

 

عضو شورای راهبردی روابط خارجی، بیان داشت: درس بزرگ خرمشهر این بود که کسانی پیدا شدند که در برابر جاهلیت مدرن ایستاده و به آن امید نبستند شهدا ربوبیت را از آن خدا دانسته و بر آن ایستادگی کردند و تابوی ترس از کدخدا را شکستند، آزادی خرمشهر نشان داد که یک ملت می‌تواند بایستد و به دهان کدخدا بزند.

 

حق هسته‌ای صدقه  کدخدا برای ملت ما نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: حق هسته‌ای صدقه نیست که کدخدا آن را به مردم دهد اگر امروز 6 کشور نگران ایران هستند به این دلیل است که قدرتی پیدا شده و نشان داده که می‌تواند در برابر آنها ایستاده و پیشرفت کند.

 

جلیلی اظهار داشت: آنها فهمیدند که امروز تمدنی پیدا شده که به قدرت الهی متصل بوده و شکست دادنی نیست درباره ایران در هر زمینه چون انقلاب، دفاع مقدس و بسیاری موارد دیگر هر اراده‌ای کردند برخلاف آن شده و از مردم ایران تودهنی خوردند، شهدای هسته‌ای نیز در برابر جاهلیت مدرن ایستاده و به امید کدخدا نماندند تا نیاز کشورشان را برآورده کند.

 

وی عنوان کرد: اگر امروز ملت ما امنیت و اقتدار دارد مرهون این نگاه است بسیاری چون شوروی رفته و با کدخدا ساختند کشورشان تجزیه شد، بسیاری از سلاح‌های راهبردی خود را اوراق کرد، حمایت خود را از ظرفیت‌های منطقه‌ای مانند کوبا و ویتنام برداشت، روسیه به سه کشور تجزیه شد، از ناتو اخراج و تحریم‌ها علیه او وضع کردند اگر مقام معظم رهبری می‌فرمایند ما نسبت به آمریکا بی‌اعتماد هستیم یک توهم نیست بلکه بر اساس واقعیات بیرونی است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، گفت: ماهیت استکبار است که اجازه ندهد کشورهای دیگر پیشرفت کند آنها با گزینه نظامی بر ما پیروز نشدند حال از طرق دیگر در صدد تحمیل اراده خود بر ما هستند تا میان مردم ما در اصل مبارزه با استکبار تردید ایجاد کنند، اما ملت ما استعداد و توانایی بسیاری دارد که هنوز همه آنها رو نشده است.

 

عضو شورای راهبردی روابط خارجی، ابراز کرد: امید که همه ما بتوانیم با اندیشه و نگاه قرآنی روز به روز قوی‌تر و با شکوه‌تر از قبل به راه خود ادامه دهیم، خداوند وعده داده که هر ملتی به او تمسک بجوید دشمنان نمی‌توانند بر آنها آسیبی برسانند مگر اذیت و آزارهای جزئی که دارند، امید که این نظام و تمدن اسلامی که ملت ایران توفیق آغازگری آن را پیدا کردند به دست صاحب آن حضرت ولی عصر(عج) برسد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چهارچوب خطوط قرمز را مشخص کردند که دستگاه‌ها و دولت‌ها باید این چهارچوب‌ها را حفظ کرده و خواسته‌های رهبری را جدی بگیرند، این که اجازه نمی‌دهیم کسی وارد شده و به حقوق ملت ما تعرض کند یک اصل جدی است. /807/پ201/ش

 

 

ارسال نظرات