۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۶۳۳۹۳
امام جمعه بیرجند:

ملت، تخطی تیم مذاکره کننده از رهنمودهای رهبری را نمی‌پذیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی گفت: توافق باید به همان اندازه که رهبری در خصوص برداشتن تحریم‌ها و همچنین نظارت و بازرسی‌ها امر فرموده‌اند اجرا شود و خارج از آن به ‌هیچ ‌وجه قابل‌ قبول ملت نیست.
امام جمعه بيرجند حجت الاسلام رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار مردم بیرجند به مناسبت اعیاد شعبانیه و سالروز آزادی خرمشهر با بیان این‌که در دوران دفاع مقدس با تلاش رزمندگان اسلام بیش از پنج هزار و 500 کیلومتر مربع از خاک کشور از دست دشمن آزاد شد، گفت: در آن دوران سازمان ملل متحد با حمایت از کشورهای غربی جانب صدام را گرفت و تمام دنیا برای شکست ایران و انقلاب اسلامی باهم متحد شدند که به لطف خداوند ملت ایران و رزمندگان اسلام پیروز شدند.

 

وی با اشاره به این‌که سه عامل موجب پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس شد، افزود: عامل رهبری یعنی امام خمینی(ره)، تفکر اسلام ناب و مردم زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کرد و اگر امروز مردم یمن هم به همین سه عامل اقتدا کنند به پیروزی می‌رسند.

 

امام‌جمعه بیرجند اظهار کرد: شعار ما می‌توانیم به همراه ایمان و توکل به خداوند عامل موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی در دوران‌های مختلف بوده‌ است.

 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رضایی بیرجندی تصریح کرد: امام راحل فرمودند؛ خرمشهر را خدا آزاد کرد و این بدین معنا است که با ایمان و توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) خواهیم توانست در همه عرصه‌ها پیروز شویم.

 

وی بابیان این‌که با توکل بر خدا توانستیم در موضوع فناوری هسته‌ای به موفقیت دست ‌یابیم، گفت: قبل از انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها در تهران می‌خواستند راکتور پنج مگاواتی بسازند و آلمان هم می‌خواست دو نیروگاه هزار مگاواتی و همین‌طور فرانسوی‌ها هم می‌خواستند در ایران نیروگاه 360 مگاواتی احداث کنند اما فقط از ملت ایران پول گرفتند و بعد انقلاب هم فرار کردند اما پس از انقلاب دانشمندان جوان ایرانی با اتکا به دانش بومی به این فناوری صلح‌آمیز و حافظ محیط ‌زیست دست یافتند.

 

امام ‌جمعه بیرجند با اشاره به اینکه قبل از انقلاب ما می‌توانستیم نیروگاه داشته باشیم اما در آن دوران از صفر تا صد کارها در دست دشمن بود، تصریح کرد: همان‌طور که به‌ صورت بومی به دانش هسته‌ای دست ‌یافتیم به دشمن اجازه نخواهیم داد که کوچک‌ترین دخالتی در کشور داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان اینکه تیم مذاکره ‌کننده هسته‌ای باید هوشیار و دقیق باشد و بداند که هر چیزی که غرب می‌خواهد تمام آن چیزی نیست که مدنظر است، اظهار کرد: توافق باید به همان اندازه که رهبری در خصوص برداشتن تحریم‌ها و همچنین نظارت و بازرسی‌ها امر فرموده‌اند اجرا شود و خارج از آن به ‌هیچ ‌وجه قابل‌ قبول ملت نیست.

 

وی با بیان این‌که ملت ایران هرگز به آمریکا اعتماد ندارند، یادآور شد:‌ در شرایط کنونی برای این‌که توافق خوب طبق رهنمودهای رهبری انجام شود مسؤولان نظام باید باهم متحد شده و دست از اختلاف بردارند و به این نکته توجه کنند که رهنمودهای رهبری خط قرمز ما برای توافق هسته‌ای با غرب است./968/پ202/ب4

ارسال نظرات