۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۶۴۴۹۸
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

فراهم کردن شرایط حضور روحانیان در مدارس ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ایجاد شرایط لازم برای حضور روحانیان در مدارس را ضروری دانست و گفت: حضور روحانیان در مدارس می تواند زمینه بسیار مناسبی را در جهت پاسخ گویی به سوالات نسل جوان در حوزه های اخلاقی و دینی فراهم کند.
جلسه همکاري حوزه هاي علميه و آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، فریدون سید مصطفوی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی امروز در نخستین جلسه استانی کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش اظهار داشت: ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در راستای تبیین و توسعه مبانی اخلاقی، دینی و آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با معارف اسلامی و همچنین بهره گیری از ظرفیت های موجود در این دو نهاد تشکیل شده است.

 

وی تربیت نسلی متعهد، متخصص، خلاق و مومن را از اصلی ترین رسالت های آموزش و پرورش خواند و افزود: در این راستا باید تمامی نهادهای اثرگذار اهتمام ویژه ای نسبت به این امر داشته باشند.

 

سید مصطفوی ایجاد شرایط لازم برای حضور روحانیان در مدارس را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: حضور روحانیان در مدارس می تواند زمینه بسیار مناسبی را در جهت پاسخ یابی به سوالات نسل جوان در حوزه های اخلاقی و دینی فراهم کند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ارتباط و تعامل بیشتر حوزه های علمیه و آموزش و پرورش موجب شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان بر پایه مفاهیم و آموزه های دینی خواهد شد.

 

سید مصطفوی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز که بارها از سوی مقام معظم رهبری مورد تأیید و تأکید قرار گرفته است بر همکاری این دو نهاد تعلیمی اشاره شده است.

 

وی اضافه کرد: در این راستا راهکارهای متنوعی تحت عناوین ویژه در نظر گرفته شده است تا زمینه همکاری، همراهی و هم افزایی این دو نهاد مهیا شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی طرح های معلم مبلغ، روحانی مربی، مشاوره مذهبی و تربیتی، روحانی مدرسه، اعزام مبلغ، طرح جامع بصیرت فرهنگیان، مشارکت در تالیف کتب درسی، راه اندازی گفتمان های بصیرتی در مدارس، توسعه و تعمیق خیمه های معرفت را از جمله برنامه های مهم در راستای همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: همه این برنامه ها زمانی به کمال مطلوب و مقصود خواهد رسید که از سوی نهاد پردیرینه و توانمند حوزه های علمیه مورد پشتیبانی و همراهی قرار گیرد.

 

گفتنی است، جلسه استانی کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، مدیرکل حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی و نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی تربیتی عضو در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات