۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۲۶۴۸۳۲
همزمان با شب و روز نیمه شعبان برگزار می شود؛

جشن های «گفتمان مهدویت، انتظار انقلابی، انتظار قلابی» در بافت پیرامون حرم رضوی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی شهرداری ثامن از برگزاری چهار جشن محلی با عنوان «گفتمان مهدویت، انتظار انقلابی، انتظار قلابی» در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، همزمان با شب و روز نیمه شعبان خبر داد.
جشن های «گفتمان مهدویت، انتظار انقلابی، انتظار قلابی» در بافت پیرامون حرم رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، سیدمحمد میرشفیعی، معاون فرهنگی شهرداری ثامن با اشاره به برنامه های فرهنگی منطقه ثامن در دهه مهدویت بیان کرد: ما به دنبال افزایش برنامه های مشارکتی و حضور بیشتر تشکل های فرهنگی، مردمی و مساجد در فعالیت های فرهنگی منطقه هستیم.

 

وی با بیان این که برنامه های دهه مهدویت با مشارکت بسیج حریم رضوی، پایگاه های بسیج مستقر در مساجد و تشکل های مردمی برنامه ریزی شده است، گفت: در ایام ولادت امام زمان(عج)، 4 جشن محلی با عنوان «گفتمان مهدویت، انتظار انقلابی، انتظار قلابی»، با هدف آشنایی مردم با معرفت مهدویت در نظر گرفته شده است که دو جشن در محل ورزشی نوغان 4، ، یک جشن در محل پارک شهید فهمیده و یک جشن دیگر نیز در صورت مساعد بودن آب و هوا به صورت سیار در حد فاصل بین طبرسی و نواب برگزار می شود.

 

میرشفیعی با اشاره به این مطلب که در 12 مسجد منطقه نیز فضاهایی فراهم شده تا جشن های مردمی پررونق تر از گذشته برگزار شود، خاطر نشان کرد: طرح مشارکت بسته‌های شکلاتی با مشارکت شورای اجتماعی محلات نیز در مساجد اجرا می شود.

 

معاون فرهنگی شهرداری ثامن در ادامه اظهار کرد: همچنین مسابقات متعددی از جمله نقاشی «ظهور» ویژه کودکان زیر 12 سال، مسابقه برگزاری بهترین جشن در مساجد، بهترین آذین بندی و طرح مسابقه ویژه شهرآرامحله با موضوع «انتظار و مهدویت» در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به فضاسازی منطقه در این ایام تصریح کرد: آذین بندی سطح منطقه با پارچه های الوان و با 330 پرده آویز و پرده ستونی، 400 بیرق تبریک ایام عید توسط معاونت منطقه و 1500 پرده بیرقی توسط تشکل ها و کسبه ها صورت گرفته است.

 

میرشفیعی با اشاره به آذین بندی و حجله آرایی منازل شهدای منطقه که به نام مهدی و حجت هستند، گفت: همچنین به کسانی که همنام حضرت مهدی(عج) هستند و متولدین این ایام جوایزی اهدا می شود.

 

معاون فرهنگی شهرداری ثامن طرح تشکر از ائمه جماعات به دلیل ملبس بودن به لباس نبوی و تبلیغ سنت مهدوی را یکی دیگر از برنامه های فرهنگی منطقه اعلام کرد و افزود: همزمان با روز نیمه شعبان، دعای ندبه با حضور تمامی محافل خانگی شامل محافل ادعیه، قرآن خانگی با همکاری مجتمع بیت الصادق(ع) در روز نیمه شعبان با هدف هم افزایی در برنامه های فرهنگی و شناخت پتانسیل ها و ظرفیت های محافل خانگی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه حمایت از ایستگاه های مهدویت در خیابان های شیرازی و بلوار امیرالمومنین(ع) نیز در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی و ایجاد شرایط زیارت برای سالمندان منطقه از دیگر برنامه ها در این ایام می باشد./1310/د102/ب5

ارسال نظرات