۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۲۶۵۱۰۳
مدیر مجموعه شهدای انقلاب:

شیعه باید گفتار و کردارش یکسان باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زائری گفت: شعار و سخن گفتن از دوستی اهل بیت کفایت نمی کند،‌ بلکه باید به رهنمودهای اهل بیت عمل کرد.
شیعه باید گفتار و کردارش یکسان باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام زائری مدیر مجموعه شهدای انقلاب شامگاه سه شنبه 12خردادماه در جلسه ای از سلسله جلسات شرح اصول کافی که در مسجد هفتاد دوتن مجموعه شهدای انقلاب برگزار شد، با اشاره به راه رسیدن به عشق خداوند افزود: ما نه تنها باید بتوانیم به راحتی بندگی کنیم و از خداوند اطاعت نماییم، بلکه باید بتوانیم عاشقانه این کار را انجام دهیم و البته عاشق بودن هم با اجبار نمی‌شود، از این رو باید با روح و اندیشه خود کاری کنیم که با لذت بندگی کنیم واِلا اصلاً بندگی نخواهیم کرد و یا اینکه درست بندگی نخواهیم کرد.

 

وی در ادامه افزود: اگر درست بندگی کنیم، هم زندگی ما معنا پیدا خواهد کرد و رونق می‌گیرد و هم اینکه گرفتاری‌های ما کمتر خواهد شد. با بندگی، خیلی از گرفتاری‌های آزاردهندۀ ما کنار می‌رود؛ چون خیلی از گرفتاری‌های ما برای این است که خداوند می‌خواهد ما را متوجه خودش کند، و بعد از توجه به خداوند دیگر گرفتاری‌های ما آزاردهنده نخواهند بود. بعد از اینکه عبد خدا شدیم، گرفتاری‌ها را اصلاً گرفتاری به حساب نخواهیم آورد و حتی از آنها لذت هم خواهیم برد.


مدیر مجموعه شهدای انقلاب افزود: چه کار کنیم که هم اطاعت و بندگی خداوند برایمان راحت شود و هم فراتر از آن، اینکه با عشق و علاقه، بندگی کنیم؟ یکی از کلیدی‌ترین مفاهیمی که به سرعت این راه را برای ما هموار می‌کند، توجه به مفهوم «عبد بودن» و درک معنای عبودیت است و قبل از آن باید در مورد اینکه هویت ما چیست و تلقی ما از خودمان چیست عمیقاً تأمل کنیم و بیندیشیم.


وی در ادامه افزود: اگر به این معنا برسیم که ما عبد خدا هستیم، نه تنها اطاعت و بندگی برایمان سهل و آسان خواهد بود و نه تنها به نفسمان دیگر اجازه نخواهیم داد که در مورد اطاعت از اوامر الهی با ما بحث و جدل کند، بلکه عاشقانه به عبادت و بندگی خداوند خواهیم پرداخت و از آن لذت خواهیم برد. اگر به این معنا برسیم، می‌توانیم راه صدساله را یک‌شبه طی کنیم.


وی با اشاره به اینکه شیعه بودن افزون بر گفتار نیازمند رفتار الهی است افزود: شعار و سخن گفتن از دوستی اهل بیت کفایت نمی کند بلکه باید به رهنمودهای اهل بیت عمل کرد و اتخاذ تشیع به عنوان مذهب افزون بر اظهار دوستی اهل بیت به شدت وابسته به رفتار علوی و عمل گرایی و آراستگی به صفات زیبای پیامبر(ص) و امامان(ع) است. بی عمل شیعه بودن ناتمام است و تحقق نمی یابد.

 

حجت الاسلام زائری با اشاره به روایتی از امام محمدباقر درباره اوصاف شیعیان افزود: صفاتی نظیر اطاعت از خدا، تقوای الهی و کثرت ذکر خدا زیربنای اوصاف عملی زیبا و سازنده دیگر است. نماز، روزه، تواضع، خشوع، مردم داری، ادای امانت، امین ملت بودن، راستگویی، کنترل زبان، تعهد به همسایگان نیازمند و فقیران و پا برهنگان و بدهکاران و یتیمان صفات رهروان امامان و شیعه اهل بیت(ع) است. این صفات الهی سازنده شهر و کشور زیبای معنوی و اخلاقی و عامل توسعه و ترقی و پیشرفت مادی و معنوی بشریت است./817/پ203/ب4

ارسال نظرات