۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۲۶۵۱۰۷
معاون آموزشی مرکز تخصصی مهدویت تبیین کرد؛

شیوه های ستیز دشمن با مهدویت و روش مقابله با آن ها

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی مرکز تخصصی مهدویت، انکار، تخریب، تحریف و جایگزینی را از شیو های استکبار در ستیز با مهدویت عنوان کرد و به تبیین روش های مبارزه با آن ها پرداخت.
مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد عباسی، معاون آموزشی مرکز تخصصی مهدویت، روز گذشته در نشست بزم اندیشه با موضوع «مکتب اهل بیت(ع)؛ انسان ساز و تمدن ساز» که در مؤسسه جوانان آستان قدس برگزار شد، گفت: در اسلام کلام ناب، «مهدویت» است.

 

شیوه های دشمن برای ستیز با مهدویت

وی با بیان این که دشمن با ابزارها و روش هایی برای جایگزینی کلام ناب مهدویت با ابزار تقلبی برنامه ریزی کرده است، تصریح کرد: از جمله روش هایی که دشمن برای ستیز با مهدویت به کار گرفته است، انکار، تخریب، تحریف و جایگزینی  است.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که مهدویت، اصل اثبات شده در بین شیعه و سنی است، اظهار کرد: منابع اهل سنت حضرت حجت(ع) را از نسل پیامبر(ص) ، امیرمؤمنان علی(ع) و حضرت فاطمه(س) می دانند و اختلاف با شیعه در این است که آن ها حضرت را از نسل امام حسن(ع) ولی شیعیان از نسل امام حسین(ع) می دانند و این که اهل سنت معتقد است که منجی بشریت ممکن است هنوز متولد نشده باشد ولی شیعه ایشان را امام زنده و حاضر بیان می کنند.

 

معاون آموزشی مرکز تخصصی مهدویت، در ادامه افزود: ما با اهل سنت در اصل مهدویت نظر یکسانی داریم. دشمن برای از بین بردن این اصل و ایجاد تفرقه این اصل را منکر می شود و برای این منظور از رسانه ها و فرقه سازی ها استفاده می کنند.

 

وی تخریب را یکی دیگر از شیوه های دشمنان اسلام برای ستیز با مهدویت عنوان و اظهار کرد: دشمن تلاش کرد با ابزارهای مختلف از جمله با ساخت فیلم ها و تبلیغات رسانه ای و همچنین به وجود آوردن داعش از دیدگاه اسلامی و جهانی به تخریب مهدویت بپردازد.

 

حجت الاسلام عباسی، با اشاره به روش تحریف و جایگزینی دشمن در ستیز با مهدویت، گفت: با ظهور فرقه های مختلف سعی در تحریف معارف مهدوی کردند و با توجه به ابن که همه ادیان الهی یک منجی دارند، با تحریف معارف مهدوی مدل ساختگی خود را جایگزین و آن را حقیقت عنوان کنند.

 

روش های مقابله با شیوه های ستیزه جویانه استکبار با مهدویت

وی به روش های مقابله با شیوه های ستیز دشمن با مهدویت اشاره و تصریح کرد: باید در برابر روش انکار آن ها شیوه تبیین و تثبیت معارف را داشته باشیم و مسؤولان امور دین و مردم نسبت به معارف خود بازبینی داشته باشند تا منحرف نشوند.

 

معاون آموزشی مرکز تخصصی مهدویت، به اهمیت موضع مناسب در برابر شیوه تخریب دشمن اشاره و تصریح کرد: باید عوامل امر نسبت به تخریب آن ها ترمیم انجام دهند و در برابر عملکرد داعش اسلام ناب و واقعی را ارائه دهند. نمونه ای از این موضع گیزی نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی بود.

 

روشنگری و خرافه زدایی در مقابل تخریب و جایگزینی

وی در ادامه به شیوه مقابله با تحریف و جایگزینی دشمن اشاره و خاطرنشان کرد: در برابر تحریف استکبار باید روشنگری و خرافه زدایی شود و در برابر شیوه جایگزینی نیز به رسواسازی فرقه ها پرداخته شود.

 

حجت الاسلام عباسی، در خصوص ادعای برخی مبنی بر دیدن امام عصر (عج)، گفت: حضرت از نایب چهارم خود(علی ابن محمد سماری) خواستند که بعد از خود نایبی انتخاب نکند و غیبت کبری آغاز می شود بنابراین کسی که ادعای مشاهده منجی بشریت(عج) را دارد، (البته مشاهده با رویت فرق دارد، رویت یعنی دیدن و مشاهده به معنی این که حاضر و هر وقت شخص اراده کند، می تواند ایشان را ببیند) دروغگو است و باید رسوا شود.

 

معاون آموزشی مرکز تخصصی مهدویت، در بخشی از سخنان خود به فرقه بابیت و بهایت اشاره و تصریح کرد: بهاییان تحت امر و جاسوسان اسرائیل هستند و انقلاب اسلامی ایران توانست آن ها را به حاشیه ببرد./1310/پ202/ب5

ارسال نظرات