۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۶۵۱۹۶
آیت الله مکارم شیرازی:

جامعه بشری بدون عدالت مرده محسوب می شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به آیه 30 سوره ملک گفت: پیام این آیه این است همانگونه که وجود انسان احتیاج به آب دارد محتاج به ولایت نیز هست، ارتباط با امام زمان(عج) باید محکم شود؛ عنایات و برکات حضرت از پشت پرده غیبت به قلوب آماده و ارواح مستعد نازل می شود.
حضرت آيت الله مکارم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام زمان(عج) گفت: حضرت ولیعصر(عج) ذخیره الهی برای فراگیر کردن عدل در جهان هستند.


وی با اشاره به آیه«قُلْ أَرَ‌أَیْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُکُمْ غَوْرً‌ا فَمَن یَأْتِیکُم بِمَاءٍ مَّعِینٍ» افزود: این آیه از آیات توحید است و می فرماید ای پیامبر به مردم بگو بارانی که از آسمان نازل می شود اگر در اعماق زمین چنان فرو برود که دسترسی پیدا نکنید از کجا آب جاری برای کشاورزی خود پیدا خواهید کرد.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در تبیین آیه30 سوره ملک با بیان این که سطح روی زمین از دو طبقه تشکیل شده است، اظهار داشت: سطح بالایی زمین نفوذپذیر نام دارد و هر اندازه باران بیاید را می پذیرد، طبقه زیرین نفوذ ناپذیر است که آب در آن راهی ندارد.


وی ادامه داد: همین مسأله سبب ذخیره شدن آب های زیرزمینی می شود، اگر همه طبقات زمین نفوذ پذیر بود زمانی که باران می آمد تا ده ها کیلومتر به زیر زمین می رفت، اگر این چنین می شد دیگر چشمه، چاه آب و قناتی وجود نداشت.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که خداوند در قرآن می فرماید باران را برای انسان ها ذخیره می کند، ابراز داشت: قرآن از همه چیز برای درس های توحیدی استفاده کرده تا این که مردم را متوجه عظمت خداوند و نظم حاکم بر جهان هستی کند.


وی با اشاره به تفسیر آیه 30 سوره ملک عنوان کرد: در تفاسیر آمده است که یکی از معانی و مصادیق این آیه وجود مقدس امام زمان(عج) است، همانگونه که آب به عنوان مایه حیات پنهان می شود و بعد از ظاهر شدن همه جا را آباد می کند و زمین ها را زنده می کند، وجود مقدس امام زمان(عج) نیز چنین است.


این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: آب مایه حیات بوده و حضرت ولیعصر(عج) مجری عدالت است که عدالت سبب حیات می شود، اگر عدالت نباشد جامعه بشری می میرد؛ امروزه بسیاری از مردم جهان از بی عدالتی از بین می روند.


وی اضافه کرد: اگر عدالت باشد همه چیز آرام، خرم و سر سبز می شود؛ پیام این آیه این است همانگونه که وجود انسان احتیاج به آب دارد محتاج به ولایت نیز هست، ارتباط با امام زمان(عج) باید محکم شود؛ عنایات و برکات حضرت از پشت پرده غیبت به قلوب آماده و ارواح مستعد نازل می شود.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در حوادث گوناگون در جامعه برکات و عنایات امام زمان(عج) مشاهده شده است، گفت: باید سعی کنیم شب و روزی بر ما نگذرد مگر این که به یاد وجود مقدس حضرت باشیم و از عنایات ایشان بهره بگیریم./1323/پ202/ج

ارسال نظرات