۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۶۷۴۳۴
سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه:

سفر برای فرار از روزه گرفتن مکروه است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان این‌که برخی برای فرار از روزه گرفتن راه سفر را انتخاب می‌کنند، گفت: هرچند این کار اشکال ندارد ولی مکروه است و انسان را از رسیدن به‌مراتب بالای رستگاری باز می‌دارد.
رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید جعفر ربانی، سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س)، با بیان احکام در میان نماز ظهر و عصر با بیان این‌که نفس انسان مؤمن روزه‌دار در ماه مبارک رمضان تسبیح خداوند است، گفت: انسان فقط در ماه مبارک رمضان روزه همان ماه را می‌تواند به‌جا آورد.

 

وی بابیان این‌که ماه رمضان بهار ربیع قرآن است و خداوند در این ماه برنامه تعالی بشر را به‌صورت دفعی بر قلب مهربان رسول اکرم (ص) برای هدایت بندگان نازل کرده است، افزود: هیچ‌چیز در ماه مبارک رمضان مانند خواندن قرآن فضیلت ندارد و فضیلت قرآن در این ماه به حدی زیاد است که خواندن هر آیه از قرآن کریم در این ماه به‌اندازه یک ختم قرآن است.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تصریح کرد: روزه‌داری و قرائت قرآن تنها بخشی از اعمال ماه مبارک رمضان است و انسان می‌تواند در کنار این دو عبادت شایسته به تفکر در آفرینش خداوند و اعتکاف و خودسازی بپردازد.

 

حجت‌الاسلام ربانی با اشاره به این‌که اعتکاف یکی دیگر از اعمالی است که در دهه سوم ماه مبارک رمضان توصیه ‌شده است، ادامه داد: اعتکاف فرصت فراغت از دنیا و زینت‌های آن را به انسان می‌دهد و انسان در پرتو این فراغت می‌تواند به خودشناسی و خداشناسی برسد زیرا انسانی می‌تواند خدا را بشناسد که خود را شناخته باشد.

 

وی با بیان این‌که انسان در ماه مبارک رمضان ثوابی که برای روزه‌داری می‌برد استثنا بوده و ثواب روزه‌داری در سایر ماه‌ها به‌اندازه ماه مبارک رمضان نیست، افزود: به همین دلیل انسان اگر توانایی روزه‌داری را داشته باشد باید به‌محض مشاهده هلال ماه خود را برای روزه‌داری آمده کرده و به‌موقع و به هنگام روزه بگیرد.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به این‌که متأسفانه عده‌ای برای فرار از روزه گرفتن راه سفر را انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: هرچند این کار اشکال ندارد ولی مکروه است و انسان را از رسیدن به‌مراتب بالای رستگاری منع می‌کند به همین خاطر باید تا می‌توانیم از این عمل پرهیز کنیم.

 

حجت‌الاسلام ربانی یادآور شد: انسان روزه‌دار مسجود فرشتگان و محبوب پروردگار است به همین خاطر باید از لحظه‌لحظه ماه مبارک رمضان برای پر کردن توشه آخرت بهره گیریم تا بتوانیم به کمال برسیم./837/پ202/ی

ارسال نظرات