۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۲۶۸۱۸۱
استاد حوزه علمیه:

مهمانی خدا را با ترک گناه و انجام واجبات الهی آغاز کنیم

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: بر مهمانی الهی با ترک گناه و انجام واجبات الهی وارد شویم در غیر این صورت چیزی جز گرسنگی و تشنگی نصیب ما نمی‌شود.
شجاعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی استاد حوزه علمیه، عصر امروز در جلسه درس اخلاق خانواده آسمانی که در حسینیه اثنی عشری واقع در شهرری برگزار شد، گفت: ما در ماه مبارک رمضان مهمان خدا هستیم و در دعوتی که از سوی خداوند صورت گرفته انتظار پذیرایی ویژه است.

 

وی افزود: در مهمانی خداوند ظلم، ستم و دروغ حرام است ما به عنوان بنده خدا باید خالصانه با ترک گناه و انجام واجبات الهی وارد مهمانی خداوند شویم در غیر این صورت چیزی جز گرسنگی و تشنگی نصیب ما نمی‌شود.

 

این استاد حوزه در ادامه سخنرانی خود درباره ماه مهمانی خدا گفت: در مهمانی خداوند باید با بعد انسانی وارد شد گاهی ممکن است مسائلی چون کار، زندگی و خانواده ما از توجه شایسته به این مهمانی غافل کند.

 

شجاعی افزود: امام راحل با وجود آن همه مشغله به واسطه رهبر یک کشور بودن در ماه مبارک رجب و شعبان ملاقات‌ها و کارهای سیاسی خود را کم کرده و در ماه رمضان به طور کامل این کارها را تعطیل می‌کردند.

 

وی با بیان این‌که ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی است، عنوان کرد: امیرمومنان(ع) می‌فرمایند: این اسلام دین خداوند است ما آنقدر بزرگ هستیم که فقط خداوند برای ما دین، آیین و سبک زندگی تعیین کند.

 

این استاد حوزه در ادامه صحبت‌های خود بیان داشت: زمانی انسان احساس آرامش پیدا می‌کند که رنگ الهی به خود گرفته باشد و تنها خداوند است که می‌تواند این آرامش را در نوع سبک زندگی اسلامی برای ما تعریف کند.

 

شجاعی افزود: خداوند برای همرنگی بندگان با او دین اسلام را انتخاب کرد، لیاقت ما رسول اکرم(ص) و اهل بیت او است بدون امام معصوم(ع) خداوند هیچ دینی را نمی‌پذیرد.

 

وی با اشاره به این‌که خداوند خود اسلام را به رشد و تکامل رسانده، گفت: خداوند برای رشد و تکامل دین اسلام بهترین خلق خود را انتخاب کرد کسی که شیرین‌ترین، کامل‌ترین و مهربان‌ترین خلق است.

 

این استاد حوزه در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که دین خود را سبک شمرده و آن را جدی نمی‌گیرند نمی‌دانند که از چه شکوه و عظمتی خود را محروم می‌کنند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات