۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۶۸۲۰۷
کارشناس دینی:

کسب معرفت موجب محبت و اطاعت پذیری از خداوند می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با اشاره به این که خاصیت معرفت، محبت است و محبت منجر به اطاعت می‌شود، گفت: رسول اکرم(ص) با معرفت دادن به مردم، محبت ایجاد می‌کند تا مردم اطاعت پذیر شوند.
معرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عبدالستار حیدری، کارشناس دینی امروز صبح در جمع نمازگزاران مسجد جامع روستای دارالسیاده علوی کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع)، گفت: به نظر اکثر علما شخص روزه دار می تواند از آمپول استفاده کند اما مجاز به استفاده از سِرُم نیست.

 

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) در روایات اسرار ماه مبارک رمضان را مطرح می کند تا از این طریق معرفت و آگاهی بدهد.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که خاصیت معرفت، محبت است و محبت منجر به اطاعت می شود، گفت: رسول اکرم(ص) با معرفت دادن به مردم، محبت ایجاد می کند تا مردم اطاعت پذیر شوند.

 

این کارشناس دینی گفت: اگر به دنبال کسب فیض و خواندن نماز عید فطر برای رسیدن به معرفت هستیم، باید از ابتدای ماه مبارک رمضان اطاعت پذیری را شروع کنیم.

 

وی با اشاره به این که انجام اعمال نیک و جمع کردن ثواب خوب است و نگهداری آن مشکل است، گفت: متأسفانه افراد در نماز به یاد امور روزانه خود هستند در حالی که نماز باید همراه با توجه قلبی باشد، از این رو بسیاری از نمازها بجا آورده می شود، اما ملائک در آسمان شاهد تغییر جایگاه ما نیستند.

 

به گفته وی، با کنترل کردن زبان، گوش و چشم و اطاعت شاهد تأثیرگذاری اعمال نیک خود خواهیم بود و از طرفی نباید تفکر فراموش شود تا معرفت به امور پیدا کنیم.

 

حجت الاسلام حیدری نخستین مخلوق خداوند را عقل دانست و گفت: خداوند عقل را وسیله رسیدن به ثواب قرار داده است، بنابراین نماز باید با معرفت خوانده شود و هر کس به اندازه وسع خود باید از معرف برخوردار باشد تا بعد از خواندن نماز شاهد تأثیرگذاری آن در زندگی باشیم.

 

این کارشناس دینی گفت: برخی دعا می‌خوانند اما آن دعا در رفتار و کردارشان مؤثر نیست، از این رو پیامبر اسلام(ص) قبل از ماه رمضان توصیه هایی را برای بهره برداری بیشتر از این ماه عظیم فرموده است./1307/پ202/ح

ارسال نظرات