۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۶۸۲۴۸

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خواهران مشهد

خبرگزاری رسا ـ کسب رتبه اول واحد پژوهش مدرسه علمیه رضویه، برگزاری کلاس های اوقات فراغت مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد و بازدید نماینده بیت شریف حضرت آیت الله وحید خراسانی از مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) برخی از عناوین خبرهای کوتاه حوزه علمیه خواهران مشهد است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در مشهد، به نقل از روابط عمومی مدرسه علمیه رضویه خواهران مشهد، واحد پژوهش مدرسه علمیه رضویه، رتبه اول را در سال تحصیلی 94 -93 کسب کرد.

 

اداره پژوهش خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، به منظور ارتقا سطح کیفی علمی، پژوهشی طلاب مدارس علمیه خواهران، تشویق آنان به تحقیق و پژوهش و همچنین فراهم نمودن بسترهای مناسب و لازم برای حضور طلاب در عرصه های مختلف علمی پژوهشی، هر ساله با فراخوان آثار پژوهشی زمینه مشارکت طلاب  و اساتید مدارس را فراهم می سازد.

 

این اداره، پس از ارزیابی انجام شده در زمینه ارسال آثار پژوهشی و تعداد طلاب مدرسه و شرکت کنندگان در فراخوان ها و کسب رتبه های برتر در فراخوان های کشوری و استانی، واحد پژوهش مدرسه علمیه رضویه را در سال تحصیلی 94 -93 در قسمت شرکت در فراخوان مقالات مدارس، به عنوان رتبه اول در بین مدارس علمیه خواهران انتخاب نمود.

 

گفتنی است در مراسم ویژه ای از سوی اداره پژوهش خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، از تلاش های واحد پژوهش مدرسه علمیه رضویه در این زمینه تقدیر و قدردانی گردید و جوایزی اهدا شد.

 

امید است همچون گذشته شاهد موفقیت های روزافزون طلاب و اساتید مدرسه رضویه درعرصه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی باشیم و ان شاالله که این تلاش اندک موجب رضایت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار گیرد.


برگزاری کلاس های اوقات فراغت مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد

واحد فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد کلاس هاس اوقات فراغت را همزمان با فصل تابستان برگزار می کند.

 

خانم کریمی، همکار فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با اعلام این خبر، به ضرورت برگزاری این برنامه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب می فرمایند:«اگر از اوقات فراغت به درستی استفاده شود و محتوای برنامه هایی ارائه شده برای اوقات فراغت سالم باشد در سلامت روانی و اخلاقی و دینی نوجوانان بسیار مؤثر است.

 

وی گفت: واحد فرهنگی این مدرسه در ماه مبارک رمضان، برای دختران کلاس های قرآن، احکام، عقائد و مسائل روز  را برگزار می کند.

 

کریمی ابراز کرد: آموزش مهارتی و هنری، خیاطی، تابلو فرش، معرق، قلم زنی، پته سنتی کرمان، چرم دوزی و سرمه دوزی نیز از دیگر برنامه های اوقات فراغت است.

 

همکار فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد اظهار کرد: علاقه مندان برای ثبت نام می توانند روزهای زوج، به واحد فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد واقع در خیابان احمد آباد، بهشت 5 مراجعه یا با شماره های 68680384 تماس بگیرند.


آغاز مصاحبه از داوطلبین حوزه های علمیه خواهران در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد

مصاحبه از داوطلبین حوزه های علمیه خواهران مشهد، در مدارس علمیه خواهران مشهد آغاز شد.

 

خانم پارسایی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) با اعلام این خبر گفت: آزمون سراسری پذیرش حوزه های علمیه در مقاطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی برگزار شد و نتایج اولیه ‌آن چهارم خرداد ماه اعلام شد.

 

وی ادامه داد: افرادی که در مرحله اول آزمون نمره قبولی کسب نمودند، باید در مصاحبه و گزینش حوزه های علمیه که در هر یک از مدارس انتخابی داوطلبین انجام می شود، شرکت کنند.

 

پارسایی افزود: در مدرسه علمیه حضرت زینب(س)، دوره سفیران هدایت با هدف تربیت مبلغان دینی جهت تبیین صحیح مباحث دینی و دفاع از اهداف نظام اسلامی تشکیل می شود که طول دوره تحصیلی آن 5 سال است.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد با بیان این که مصاحبه از داوطلبین توسط مدیر، معاونین و اساتید مجرب مدرسه انجام می شود، خاطرنشان کرد: داوطلبانی که امتیاز لازم را در مرحله مصاحبه کسب کنند، از سال تحصیلی جدید می توانند در پایه اول دوره سفیران فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خود را آغاز کنند.

 

پارسایی یادآور شد: مصاحبه ها از تاریخ شانزدهم خرداد ماه تا پنجم تیرماه ادامه خواهد داشت.

 

بازدید نماینده بیت حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی از مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س)

نماینده بیت شریف حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی از مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) بازدید کرد.

 

حجت الاسلام متشکری، نماینده بیت آیت الله العظمی وحید خراسانی، ضمن بازدید از بخش های مختلف مدرسه علمیه اسلام شناسی با حجت الاسلام موسوی خراسانی، رییس هیت امناء مدرسه علمیه اسلام شناسی و خانم مقدسی، مدیر مدرسه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

در این گفت و گو خانم مقدسی، گزارشی از سوابق و فعالیت های مدرسه علمیه اسلام شناسی بیان نمود که با استقبال از طرف حجت الاسلام متشکری روبرو شد و ایشان ضمن تقدیر از فعالیت های گسترده این مدرسه در زمینه ترویج علوم دینی و پرورش دانش آموختگان این حوزه ابراز امیدواری کرد که این فعالیت ها هر روز گسترده تر و  پویاتر از پیش پیگیری شود.

 

در پایان حجت الاسلام  متشکری پیشنهاد داد که در سفر آتی حضرت آیت الله وحید خراسانی به مشهد، مسؤولین مدرسه جهت ارایه گزارش از فعالیت ها و خدمات حوزه علمیه اسلام شناسی حضوری خدمت ایشان برسند تا با اعلام نظر مستقیم ایشان باب تازه ای از همکاری با این واحد علمی و تربیتی گشوده شود./1309/پ203/ح

ارسال نظرات