۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۲۶۸۳۳۰
مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد:

پذیرش عمل صالح در گرو پیروی و پذیرش ولایت ولی خدا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد با بیان این که پذیرش ولایت خدا و رسول(ص) و عمل صالح موجب جلب رضای الهی است، گفت: پذیرش عمل صالح با پیروی از ولایت ولی خدا به دست می آید.
مدير مدرسه علميه فاضليه مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد شامگاه 29 خردادماه مصادف با سومین شب ماه مبارک رمضان در جمع زائران و مجاوران بارگاه رضوی به تبیین راه های جلب رضایت خداوند پرداخت و اظهار کرد: یکی از راه های جلب رضای خداوند این است که انسان برنامه زندگی اش را از خدا، پیامبر(ص) و امام معصوم(ع) بگیرد و به دیگران از جمله غربی ها مراجعه نکند.

 

سخنران حرم رضوی تصریح کرد: نخستین چیزی که خشنودی و رضای خداوند را به همراه دارد، این است که انسان ولایت ولی و رسول خدا را بپذیرد، آن گاه کیفیت و نحوه عبادت، کسب و کار، تربیت فرزند و همه امور و برنامه زندگی اش را طبق کلام و خواست الهی تنظیم کند.

 

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این که انسانی که تولی کفار کند، خشم الهی را جلب کرده است، تأکید کرد: نباید زندگی مسلمانان به گونه ای باشد که تنها نام اسلام و مسلمانی را یدک بکشند، اما تمام اعمال و افکارشان کافرانه و وارداتی از غرب باشد و فرزندانشان برخلاف دستور و خواست الهی تربیت شده باشد؛ این گونه زندگی و رفتارها خشم خداوند را به دنبال دارد.

 

وی با تأکید بر این که برای جلب رضای الهی و دور‌ماندن از خشم پروردگار صرف عبادت و دعا کافی نیست و باید زیر پرچم ولی خدا حرکت کرد، گفت: در صدر اسلام ظاهر پرچمی که در دست امام علی(ع) و معاویه و خوارج بود، هر سه نشانی از اسلام داشتند اما تنها پرچم امام علی(ع) حق و پرچم های مقابل باطل بود؛ از این رو تمام عبادت ها، نمازها و تلاوت های قرآنی که زیر پرچم معاویه و خوارج انجام می‌شد مردود بود و خشم پروردگار را به دنبال داشت.

 

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد با بیان اینکه تنها نماز، روزه و عبادتی که زیر پرچم ولی خدا باشد مورد پذیرش قرار می گیرد، اظهار کرد: نباید تنها به ظاهر و اعمال ظاهری انسان ها اکتفا کرد، امروز خیلی ها ظاهر اسلامی دارند اما دستشان در دستان کفار است و برنامه و خط مشی‌شان را از کفار می گیرند.

 

سخنران حرم رضوی عنوان کرد: امروز ولی خدا امام زمان(عج) است، ایشان تجلی رضایت و خشم پروردگار هستند و اگر از اعمال و رفتار ما راضی باشند خداوند از ما راضی خواهد بود و اگر از ما روی برگردانند، خداوند از ما خشمگین می شود.

 

حجت الاسلام اسلامی فر تأکید کرد: یکی دیگر از اعمالی که رضایت و خشنودی پروردگار را جلب می کند، عمل صالح است؛ عمل صالح پیرو و به دنبال پذیرش ولایت خدا و ولی خدا به وجود می آید و افرادی که عمل صالح انجام می دهند، جزو بهترین بندگان خداوند قرار می گیرند.

 

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد افزود: عمل صالح، کار نیک و مسیر حق را همه می بینند و درک می کنند، زیرا خداوند آن را برای همه آشکار می کند، اما هر کسی توانایی انجام آن را ندارد و تنها افرادی که در برابر خدا خاشع هستند و از او ترس دارند، می توانند عمل صالح را انجام دهند./1308/پ202/ح

ارسال نظرات