۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۲۶۸۳۶۶
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

1200 مبلغ در آذربایجان غربی فعالیت تبلیغی خود را آغاز کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: در ماه مبارک رمضان بیش از 1200 مبلغ بومی و اعزامی از قم در مناطق شهری و روستایی به تبلیغ احکام دینی می پردازند.
حجت الاسلام فخري

حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان 1200 مبلغ در سطح شهر و روستایی آذربایجان غربی مشغول امر تبلیغ می شوند، اظهار داشت: از این تعداد 300 نفر مبلغ اعزامی از قم هستند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: مبلغان در ماه مبارک رمضان برای اقامه نماز جماعت، سخنرانی در مساجد و پاسخگویی به شبهات و سوالات شرعی جوانان در مساجد حضور می یابند.


وی اضافه کرد: امسال در ماه مبارک رمضان برای مساجدی که در طول سال فاقد روحانی بودند مبلغ اعزام می شود تا مباحث دینی و احکام اسلامی را برای مردم تبیین کنند.


حجت الاسلام فخری با اشاره به فعالیت 10 حوزه علمیه برادران و 11 حوزه علمیه خواهران در استان آذربایجان غربی، اظهار داشت: طلاب و روحانیان استان آذربایجان غربی در طول سال نیز مشغول امر تبلیغ در مساجد هستند.


وی با اشاره به روحانیان آذربایجان غربی مقیم قم، افزود: قبلا مقدماتی برای حضور طلاب و روحانیان استان مقیم قم انجام شده است که تعدادی از آنان در بین روحانیان اعزامی از قم برای امر تبلیغ به استان اعزام شده اند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به مبلغان طرح هجرت، اظهار داشت: 34 نفر از مبلغان از طریق اداره تبلیغات اسلامی استان برای استقرار در روستا ها اعزام شده اند و 74 نفر نیز از طرف معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم در روستا ها مستقر هستند.


وی ماه رمضان را فرصتی برای جوانان دانست و افزود: ماه رمضان که ماه نزول قرآن و فرصت طلایی برای مومنان است، جوانان نیز از فرصت این ماه به نحو احسن استفاده کنند و با قرائت قرآن، مناجات و دعاهای ماه رمضان از گناهان دوری کنند.


برگزاری مراسم شب‌های قدر در مساجد آذربایجان غربی

حجت الاسلام فخری با اشاره به فرمایشات امام موسی بن جعفر (ع) درباره شب قدر، گفت: کسی که در شب قدر غسل کرده و تا سپیده صبح شب زنده‌داری کند، گناهانش آمرزیده می ‌شود.


وی با بیان این که شب های قدر در اکثر مساجد استان آذربایجان غربی برگزار می شود، اظهار داشت: مقدرات و پاداش‌ها، مانند دور شدن از عذاب دوزخ نتیجه کار خود بندگان است و سرنوشت هر انسانی در شب قدر به دست خودش رقم می‌خورد.


مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: در شب های قدر به خواندن دعاهایی از جمله دعای جوش کبیر، دعای افتتاح و ابوحمزه ثمالی سفارش شده چرا که انسان با یادآوری لطف، گذشت، کرم، رحمت و بخشش بی ‌پایان خدای مهربان، او را در کنار و دستگیر خود می بیند و نور امید در دلش می درخشد.

 

حجت الاسلام فخری در پایان برگزاری 17 محفل انس با قرآن کریم در مساجد 17 شهرستان استان، جمع خوانی قرآن کریم در هر روز از ماه مبارک رمضان در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) ارومیه، حضور مردم حزب الله در راهپیمایی روز قدس و اقامه نماز عید فطر در تمامی مساجد را از برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان اعلام کرد./1301/ت302/ب4

ارسال نظرات