۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۲۶۸۸۱۲
استاد حوزه و دانشگاه:

لقمه حرام انسان را از اطاعت خدا باز می‌دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، گفت: مومن کسی است که یک لقمه حرام در زندگی او وجود ندارد زیرا اثرات لقمه حرام سبب گناه و اطاعت نکردن خداوند می‌شود.
حجت‌الاسلام سيد محمد علي غروي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی غروی استاد حوزه و دانشگاه، امروز در جلسه سخنرانی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با اشاره به وظایف روه‌داری، گفت: اگر کسی روزه خود را به عمد بخورد در بعد ظاهری باید 60 نفر را اطعام دهد.

 

وی افزود: اگر کسی روزه خود را به عمد بخورد در بعد باطنی اگر تا آخرین روز دنیا روزه بگیرد جبران نخواهد شد.

 

این عضو جامعه مبلغان، با بیان انواع پرسش افراد، عنوان کرد: گاهی شخص سوالی را پرس و جو می‌کند تا طرف مقابل خود را محکوم کند اما گاهی واقعا اطلاع ندارد و قصد کسب دانایی دارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، در ادامه بیان داشت: اگر شخص برای رفع نادانی خود سوال کند در این صورت سوال و سوال‌کننده نزد خداوند محبوب است ارزش جواب دادن به این سوال نیز مانند چیدن طلا از زمین به آسمان است.

 

حجت‌الاسلام غروی، با بیان این‌که شخصی نزد امیرمومنان(ع) آمده و سوال کرد واجب چیست و واجب‌تر چیست و نزدیک چیست و نزدیک‌تر کدام است، گفت: امیرمومنان(ع) فرمودند: اطاعت از خداوند واجب بوده و روزه‌داری اطاعت از خداوند است اما واجب‌تر ترک گناه است.

 

وی افزود: مومن کسی است که یک لقمه حرام زندگی او وجود ندارد زیرا اثرات لقمه حرام سبب گناه و اطاعت نکردن خداوند می‌شود.

 

این عضو جامعه مبلغان، در ادامه اظهار داشت: گناه سبب قحطی، نکبت، از دست دادن شیوه درست زندگی، از هم پاشیدگی خانواده‌، از دست دادن اصل دین می‌شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به فرمایشی از قرآن کریم، ابراز کرد: قرآن کریم می‌فرماید: کسانی که گناه می‌کنند آیات الهی را تکذیب می‌کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) می‌فرماید: خداوند ملائکی را موظف کرده تا برای روزه‌دارن اعم از زن و مرد که سختی روزه را تحمل کردند، دعا کنند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات