۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۲۶۹۴۰۲
عضو فرهنگستان علوم اسلامی قم:

اتوپیای ما توسعه امپریالیستی در پوشش اسلام نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: الگویی که ما درحال مطرح کردن آن هستیم، نباید به سمتی برود که در نهایت اتوپیایمان کشورهایی مانند مالزی و ترکیه شوند. در این صورت ما به همان شیوه امپریالیستی رشد کرده ایم؛ تنها با این تفاوت که خود را در زیر پوششی از اسلام پنهان کرده ایم.
آرمان ما آرمانشهر آرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام صدوق، عضو فرهنگستان علوم اسلامی قم در نشست گفتمان انقلاب اسلامی که عصر امروز در محل جبهه فرهنگی انقلاب مشهد برگزار شد، گفت: آنچه که امروز در حال رخ دادن است این است که الگوها و زیرساخت ها در حال تغییر هستند. امروز بزرگ ترین افتخار مهندسان ما ساخت پل هایی است که مشابه یک نمونه غربی هستند. این همان گرایش نرم به تفکر سرمایه داری غربی است.  

 

وی افزود: الگویی که ما در حال مطرح کردن آن هستیم، نباید به سمتی برود که در نهایت اتوپیایمان کشورهایی مانند مالزی و ترکیه شوند. در این صورت ما به همان شیوه امپریالیستی رشد کرده ایم؛ تنها با این تفاوت که خود را در زیر پوششی از اسلام پنهان کرده ایم. مسلما باید دانست که این اسلام جدید نمی تواند قلوب ملت های آزاده را به خود متوجه کند.

 

حجت الاسلام صدوق اظهار کرد: به طورکلی، عادت کرده ایم که هرگاه قشر دانشگاهیان طرف صحبت ما قرار می گیرند، برپایه عقل با آن ها صحبت می کنیم و نمی دانیم که اگر چه در صحبت عقلانی، انقیاد صورت می گیرد اما کلام دیگر جنبه طاعتی خود را از دست می دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: اساسا قدرت کلام اسلام در عمر 1400 ساله با برکت خود در این بوده که همواره مفاهیم و معارف ارزشمند خود را از فیلتر فقه و اصول گذرانده است.

 

عضو فرهنگستان علوم اسلامی قم در پاسخ به سوال «چه باید کرد؟»، الگوبرداری از رفتار سیاسی امام خمینی(ره) را موثرترین روش دانست و اظهار کرد: باید در این جنگ نرم، از الگوی رفتاری حضرت امام خمینی(ره) الگوبرداری کنیم. ایشان در بخش سیاسی، از قوی ترین ابزار دشمن علیه خودش استفاده کرد.

 

حجت الاسلام صدوق ادامه داد: آمریکایی ها قبل از ایران در ژاپن بمب های اتمی خود را آزمایش کرده بودند و با تسلیم شدن مردم ژاپن نتیجه هم گرفته بودند، اما امام خمینی(ره) روحیه ای را در ملت به وجود آورد که اگر چند شهر ایران هم توسط سلاح های اتمی امریکا مورد حمله واقع می شد، باز مردم ایران تسلیم نمی شدند و این مقاومت، اعتبار بمب های آمریکایی را از بین می برد و ترس جهانیان را از این هیبت پوشالی درهم می شکست. از این رو آمریکایی ها درزمینه استفاده از قویترین حربه اعمال فشاربرکشورهای دیگر ـ یعنی سلاح های هسته ای شان ـ فلج شدند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: این بصیرت ورزی امام در حیطه سیاسی بود و امروز این وظیفه ماست که همین الگو را در حیطه علوم و فناوری پیاده کنیم و با همت و پشتکار در پیشرفت های علمی و تکنولوژیک، با ابزار علم پاسخ سوء استفاده های دشمن را بگیریم./863/پ202/ب5

ارسال نظرات