۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۲۶۹۶۵۸
رییس اداره اوقاف آمل:

ترویج فرهنگ دینی جامعه را در برابر هجمه های دشمن مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به این که بهره گیری از فرهنگ اسلامی زمینه ساز سعادت و تعالی می شود، گفت: اقتصاد و سیاست در ذیل فرهنگ بوده و رفع مشکلات جامعه در گرو ترویج فرهنگ اسلامی است.
رييس اداره اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل امروز در مراسم افتتاح طرح تابستانی نشاط معنوی که در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که امسال طرح نشاط معنوی در هشت پایگاه آغاز شده است، گفت: پیش بینی می شود در این طرح بیش از هزار نفر ثبت نام کنند.


وی با بیان این که برای طرح نشاط معنوی در جوار آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) بیش از 300 نفر ثبت نام کردند، افزود: برنامه ها و کلاس های مختلف در این طرح برای گروه های مختلف دختر و پسر در نظر گرفته شده است.


حجت الاسلام علیخانی ادامه داد: امسال دو طرح خیمه معرفت ویژه با حضور مبلغان دینی و غرفه های متنوع در امام زاده عبدالله(ع) و امام زاده ابراهیم(ع) در کنار بقاع متبرکه مجری طرح برپا می شود.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان این که در سال گذشته در طرح آرامش بهاری توانستیم به همت همه مسؤولان و خادمان مقام اول را در استان و کشور کسب کنیم، گفت: امسال هم به شکرانه خداوند متعال در سطح کشور به عنوان اداره اوقاف و امورخیریه برتر انتخاب شدیم.


وی با اشاره به فعالیت های مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت آستان امام زاده ابراهیم(ع) آمل، بیان داشت: این مرکز در شمال کشور نمونه و بی نظیر است که هوشمندترین ابزار و تجهیزات با محوریت حفظ قرآن کریم در آن قرار دارد.


حجت الاسلام علیخانی با بیان این که مهم ترین محور فعالیت های طرح نشاط معنوی امسال تربیت حافظان قرآن کریم است، افزود: این طرح با توجه به تاکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در کلیه بقاع متبرکه در حال پیگیری بوده  که به بهترین ها جوایز نفیسی اهدا می شود و کسانی که علاقمند به کمک هستند یاری گر ما باشند.


وی با تاکید بر این که برنامه های فرهنگی فرابخشی است، بیان داشت: باید فضای لازم را برای نسل جوان جامعه فراهم کنیم که این مسأله مهم زمینه ساز سعادت و تعالی ما در دنیا و آخرت خواهد بود.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به این که بهره گیری از فرهنگ اسلامی زمینه ساز سعادت و تعالی می شود، گفت: اقتصاد و سیاست در ذیل فرهنگ بوده و رفع مشکلات جامعه در گرو ترویج فرهنگ اسلامی است.


وی با تاکید بر این که امام زادگان و بقاع متبرکه باید در خط مقدم فعالیت های فرهنگی حضور داشته باشند، گفت: 102 بقعه متبرکه و 89 امام زاده در شهرستان آمل وجود دارد که باید در راستای ترویج فرهنگ قرآنی گام های ارزنده ای برداشته شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات