۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۲۶۹۶۹۹
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

شرایط رسیدن به کمال و استفاده از فرصت ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان معنویت را عامل مستحکمی برای کاهش جرم و جنایت خواند و گفت: برای کاهش و جرم و جنایت در جامعه باید معنویت بین مردم جامعه تقویت و گسترش یابد.
حجت الاسلامسيد احمد  ميرعمادي-امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، شب گذشته، در جلسه شورای اداری این شهرستان که در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه رسیدن به کمال است.

 

وی با بیان این‌که هدف خداوند از خلقت انسان، رساندن وی به کمال است، تصریح کرد: خدای متعال  قوانینی  برای نیل به این هدف وضع کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تأکید کرد: برای رسیدن به کمال باید عوامل رسیدن به کمال را تقویت کرد و موانع رسیدن به آن را شناسایی و حذف کرد.

 

برای رسیدن به کمال انسان باید با انگیزه و مسؤولیت پذیر باشد

امام جمعه خرم آباد با بیان این که داشتن انگیزه و اراده مهم ترین عامل در دستیابی به کمال است، لذا انسان باید انگیزه داشته باشد، خاطرنشان کرد: مسؤولیت پذیری شرط دوم رسیدن به کمال است.

 

وی با تأکید بر این که علم و دانش لازمه رسیدن به کمال است، یادآور شد: جهل را دشمن بشریت است، ما نباید از مطالعه، علم و دانش و تفکر غافل شویم.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان پیروی از هوای نفس، منفعت‌طلبی، ریاکاری، تظاهر و خودنمایی را از موانع پیشرفت و کمال دانست و اظهار داشت: منفعت‌طلبی پایانی ندارد و ریاکاری نیز همچون کف روی آب است جلوه و خودنمایی می‌کند اما بی‌اثر و بی‌خاصیت است.

 

وی در ادامه رسیدن به کمال را در جهاد اکبر، مجاهده نفس و پا گذاشتن روی هواهای نفسانی بیان کرد و عنوان داشت: برای رسیدن به کمال باید موانع کمال را شناسایی کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که کاهش جرم، جنایت، افزایش معنویت، محبت و برادری در جامعه از برکات ماه مبارک رمضان است، معنویت را عامل مستحکمی برای کاهش جرم و جنایت خواند و یادآور شد: برای کاهش و جرم و جنایت در جامعه باید معنویت بین مردم جامعه تقویت و گسترش یابد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه بیان داشت: شایسته است در ماه مبارک رمضان در برنامه‌های قرآنی تفسیر شرکت داشته باشیم و از فرصتی که در اختیار داریم بهره مند شویم.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که فرهنگ تفسیر قرآن در لرستان جا افتاده است، افزود: در ماه مبارک رمضان امسال چندین برنامه تفسیر قرآن در خرم آباد در حال برگزاری است که این اقدامی پسندیده است./9459/پ202/ی

ارسال نظرات