۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۶
کد خبر: ۲۶۹۹۱۷
مدیر حوزه‏های علمیه استان سمنان:

برخورد قاطعانه قوه قضائیه با مجرمان روحیه وفاداری مردم به نظام را ارتقا می بخشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‏های علمیه استان سمنان گفت: برخورد قوه قضائیه با افراد نام و نشان‌دار نه تنها عمل به وظیفه است؛ بلکه اجرای عدالت و ایجاد امنیت در کشور است و از طرفی این برخورد عادلانه روحیه وفاداری مردم به نظام را ارتقا می‏بخشد.
مدير حوزه هاي علميه استان سمنان مدير حوزه هاي علميه استان سمنان

حجت‏الاسلام سیدعلی مهدی‏نژاد، مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، به مناسبت هفته قوه قضاییه با تبریک فرا رسیدن این هفته و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ویژه آیت الله شهید دکتر بهشتی اظهار داشت: قوه قضائیه مسؤول امنیت اجتماعی و روانی کشور و مجری عدالت در بین مردم است.

 

وی با بیان اینکه امنیت در تمام ابعاد شغلی، مالی، سیاسی و جانی از وظایف ذاتی قوه قضائیه است، افزود: یکی از مهم ترین وظایف این نهاد کلیدی اجرای عدالت است و عدالت به این معنا نیست که فقط شمشیر قوه قضاییه بر سر محرومان و کسانی که دسترسی به مقامات عالی ندارند، بالا رود؛ بلکه هر انسان خاطی در هر مقام و موقعیتی که قرار دارد؛ باید پاسخگوی اعمال خود باشد.

 

مدیر حوزه‏های علمیه برادران استان سمنان تصریح کرد: امروز برای مردم قابل قبول نیست که عده‌ای از موقعیت شغلی و اجتماعی خود سوء استفاده کنند؛ در حالی که در تهران 200 هزار خانوار به نان شبشان محتاج هستند؛ اما بعضی از مسؤولان اختلاس‏های سنگینی که می‏تواند فقرا را به زندگی و ادامه حیات برساند، انجام دهند و "ککشان هم نگزد".

 

حجت‏الاسلام مهدی‏نژاد با بیان اینکه در کشوری که صدها هزار شهید در راه دفاع از ناموس و انقلاب و نظام اسلامی داده است، پذیرفتنی نیست که عده‏ای از موقعیت و جایگاه اجتماعی‌شان سوء استفاده کنند، اضافه کرد: این گونه بی‏عدالتی‏ها قلوب مردم را جریحه‏دار می‏کند.

 

مدیر حوزه‏های علمیه برادران استان سمنان تصریح کرد: خوشبختانه ریاست قوه قضائیه را آیت‏الله صادق آملی لاریجانی یکی از روحانیان متدین و با سبقه‏ای درخشان و از خانواده‏ای مجتهد و صاحب علم و کمالات برعهده دارد.

 

حجت‏الاسلام مهدی‏نژاد افزود: توقع ما از آیت‏الله لاریجانی این است که با افراد خاطی برخوردی قاطع داشته باشند و البته باید گفت این امر در دوره دوم ریاست ایشان چشمگیرتر و بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی اظهار امیدواری کرد، با همکاری بدنه دستگاه قضایی با ریاست قوه روز به روز اهدافی که برای این نهاد تعیین شده است؛ عملی شود که به طور قطع اگر اینگونه باشد؛ رضایت خدا و رضایت مردم را هرچه بیشتر به دنبال خواهد داشت./977/ت302/ب4

ارسال نظرات