۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۷۰۷۴۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

جامعه اسلامی نباید با صدقه اداره شود/ خودکفایی نیازمندان جامعه در گرو توانمندسازی آنها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به فعالیت‌های نهاد کمیته امداد در کشور گفت: نباید جامعه اسلامی با صدقه اداره شود بلکه بایستی با توانمندسازی مددجویان و محرومان، آنها را از کمک و صدقه بی نیاز کرد.
حجت الاسلام يعقوبي - توديع و معارفه مديرکل کميته امداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) استان که در محل تالار حافظ بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: هدف کمیته امداد توانمندسازی، خودکفایی و دستگیری از نیازمندان بوده و تاکنون نیز در این زمینه موفقیت های خوبی داشته است.

 

وی با بیان این که غنی سازی نیازمندان و رفع مشکلات آنها فلسفه اصلی تشکیل نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده است، افزود: امروز در کشور موضوع غنی‌سازی در زمینه های دیگری از جمله مسأله هسته ای مطرح است اما باید توجه داشت که در کنار موضوع هسته ای، باید به غنی سازی و توانمند کردن نیازمندان نیز توجه شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: غنی سازی به معنای ارزش بخشیدن به شخص مقابل است که خوشبختانه کمیته امداد در این امر تلاش بسیاری داشته و توانسته گام های مهمی در این عرصه بردارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که موضوع غنی سازی در بخش‌های مختلف کشور تا حدی مطرح است که حساسیت مستکبران و دشمنان را نیز برانگیخته است، تصریح کرد: جامعه غنی سازی شده، جامعه ای است که افراد در آن خودکفا و مستقل شده باشند.

 

وی با اشاره به این که ایجاد رفاه عمومی و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه از رسالت های اصلی کمیته امداد است، افزود: در این راستا این نهاد تاکنون در خراسان شمالی اقدامات مؤثری انجام داده اما هنوز نیازمندی‌های مختلفی وجود دارد که باید رفع شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: اقدامات کمیته امداد جنگ بین فقر و غنا بوده و در این جنگ بایستی از کسانی که گرفتار انسان های مرفه شده اند، دفاع کرد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان این که با مدیریت صحیح و اصولی می توان نیازمندان جامعه را به خودکفایی رساند، تصریح کرد: نباید جامعه اسلامی با صدقه اداره شود، بلکه بایستی با توانمندسازی مددجویان و محرومان، آنها را از کمک و صدقه بی نیاز کرد.

 

وی از مردم و خیران نیز خواست تا در ارائه کمک، هدف تنها صدقه دادن به نیازمندان و محرومان نباشد، بلکه برای توانمندسازی و بی نیازی آنها در آینده نیز اقدام اساسی صورت گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که متأسفانه فقر در کشور گسترش یافته است، افزود: چاره رفع فقر در کشور مدیریت اقتصادی صحیح و تلاش جهادی مردم و مسؤولان است.

 

وی افزود: برخی از مدیران استان و کشور در این زمینه بی دغدغه بوده و تنها در همان ساعات اداری به فعالیت و خدمت به مردم می پردازند حال آن‌که شماری از مدیران و مسؤولان دغدغه درد و رنج جامعه را داشته و خدمات رسانی آنها به مردم ساعت و زمان نمی‌شناسد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: برای رفع مشکلات موجود باید این روحیه جهادی در حوزه های مختلف استان و کشور جاری و ساری شود.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از زحمات امان الله حسین پور، مدیرکل سابق کمیته امداد خراسان شمالی تجلیل و عباس اهرابی به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد استان معرفی شد./9314/پ202/ح

ارسال نظرات