۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۷۰۹۶۴
درس هایی از قرآن(12)؛

اسلام غیر ناب، اسلام سعودی در خدمت آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قرائتی گفت: امام خمینی(ره) در اواخر عمرشان بسیار از «اسلام ناب» می گفتند؛ اسلام ناب یعنی «فقط خدا» و اسلام غیر ناب یعنی اسلام سعودی که در خدمت آمریکا است.
حجت الاسلام والمسلمين قرائتي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور شب گذشته در دوازدهمین جلسه «درس هایی از قرآن» که در صحن جامع رضوی بارگاه امام هشتم(ع) برگزار شد، در ادامه بحث خود پیرامون اخلاص در عمل، به عبارت «قُلِ الله ثُمَّ ذَرهُم» در آیه 91 سوره انعام اشاره کرد و گفت: خدا یکی است و زود راضی می شود اما مردم هم زیاد هستند و هم دیر راضی می شوند و هر کار کنی نق می زنند.

 

وی تأکید کرد: ما مأمور به اخلاص هستیم و قرآن می گوید دین تان ناب باشد؛ امام(ره) در اواخر عمرشان بسیار از «اسلام ناب» می گفتند؛ اسلام ناب یعنی «فقط خدا» و اسلام غیر ناب یعنی اسلام سعودی که در خدمت آمریکا است.

 

این مفسر قرآن کریم عبارت قرآنی «وَ مَن یَکفُر بِالطّاغوتِ وَ یُؤمِن بِالله فَقَدِ استَمسَکَ بِالعُروَه الوُثقی» را معنای اسلام ناب دانست و افزود: این که قرآن می گوید «وَ ما اُمِرُوا لِیَعبُدُواالله مُخلِصینَ لَهُ الدّین» یعنی مأموریت ما فقط اخلاص است و خود پیامبر(ص) نیز مأموریتش فقط اخلاص بود.

 

حجت الاسلام قرائتی با بیان این که در روایات ائمه اطهار(ع) از اخلاص با عناوینی همچون «عباده المقرّبین»، غایه الدّین» و ملاک عبادت یاد شده، خاطرنشان کرد: اخلاص در همه چیز است از همین رو امیرمؤمنان علی(ع) فرموده اند: «طوبَی لِمَن أخلَصَ لِلّه عِلمه وَ عَمَله وَ حُبّه وَ بُغضَه وَ أخذه وَ تَرکه.»

 

وی تنظیم کلیه اعمال در راستای رضای پروردگار را لازمه اخلاص دانست و با ذکر تمثیلی در این باره گفت: خانم ها ظروف شکستنی ای را دوست دارند که گل هایش به هم بخورد و آقایان هم لباسی را دوست دارند که یکدست باشد؛ مخلص کسی است که برای خدا می خورد، می گوید و دوست دارد.

 

این مفسر قرآن کریم علاقه به هر چیزی را نتیجه اراده خداوند خواند و افزود: خیلی از دخترها و پسرها هستند که تحصیلات و ظاهر و زندگی عالی دارند اما یکدیگر را دوست ندارند، پس محبت در دست خدا است و خداوند در قرآن در این باره می فرماید «وَ جَعَلَ بَینَهُما مَوَدَّه وَ رَحمَه»، یعنی علاقه بین عروس و داماد را من باید قرار دهم و در آیه دیگری می فرماید «محبّه منّی»، یعنی محبوبیت دست من است و با عوض کردن سفره غذا و منزل و دکتر و آیت الله شدن نیست.

 

حجت الاسلام قرائتی اظهار کرد: امام باقر(ع) فرمودند: «اگر دنیا را می خواهی، برای خدا کار کن و از او بخواه»؛ علامت اخلاص این است که وقتی گفتند خدا از امری راضی است به بقیه کار ندارد.

 

وی خاظرنشان کرد: این که می گویند ارزش ضربت علی(ع) در روز خندق از عبادت جن و انس بیش تر است، به این دلیل است که در خندق عمرو بن عبدود به روی ایشان آب دهان انداخت ولی امیرالمؤمنین صبر کرد و سپس او را کشت تا برای هوای نفسش نبوده باشد در حالی که شجاعت علی(ع)، مخالفان او و شمشیرش در جنگ خیبر و خندق فرق نکرد./820/پ202/ب5

 

ارسال نظرات