۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۷۱۲۸۶
استاد حوزه علمیه قم:

رسانه‌های غرب بنیان خانواده‌ را نابود می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم قوام مدیریت والدین در محیط خانواده را از دلایل اصلی تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد و با اشاره به نقش رسانه‌های غربی در نابود کردن این بنیان، گفت: رسانه‌های غرب این‌گونه تبلیغ می‌کنند که والدین به سبب شکاف نسلی قادر به درک نیازهای نسل جوان نیستند.
سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا محمدی، استاد حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی (ره) آستان حضرت فاطمه معصومه (س) قوام مدیریت والدین در محیط خانواده را از دلایل اصلی تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد، گفت: حضرت امیر (ع) توصیه دارند که در خانه‌ای که مدیریت والدین با تردید مواجه شود آن خانواده راهی جز نابودی و تباهی نخواهد پیمود.

 

وی افزود: والدین خیر خواهان فرزندان هستند و تجربه آنها بیشتر از فرزندان بوده به همین خاطر خداوند ولایت والدین را در طول ولایت الهی خود قرار داده و از فرزندان خواسته در همه موارد جز در نافرمانی خدا از والدین اطاعت کرده و سخن آنها را اجابت کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت امیر (ع) فرزندان را به احسان به والدین خود دعوت کرده‌اند و دعای والدین را برای عاقبت‌به‌خیری انسان لازم می‌دانند و بیان می‌کنند که تبعیت از ولایت و خدمت به آنها بهشت را بر انسان واجب می‌کند.

 

وی با اشاره به این‌که احترام پدر و مادر به حدی لازم است که انسان حق ندارد حتی یک‌بار به آنها اف بگوید و حق ندارد با خشم و غضب بر چهره والدین خود نگاه کند، افزود: متأسفانه امروز نظام کفر و رسانه‌های غربی برای این‌که بتوانند بنیان اسلامی خانواده را نابود کنند در میان نسل جوان تبلیغ می‌کنند که به دلیل تفاوت نسلی نسبت به سخنان والدین خود بی‌توجه باشند زیرا والدین به دلیل شکاف نسلی قادر به درک نیازهای نسل جوان نیستند.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: کسی که در محیط خانه ولایت والدین خود را نپذیرد در بیرون از خانه و در جامعه هم ولایت معصوم و ولی‌فقیه را نخواهد پذیرفت به همین دلیل پذیرش ولایت والدین مؤمن از لوازم و مقدمه‌ای برای پذیرش ولایت الهی و ولایت امام معصومه (ع) است.

 

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به این‌که حضرت رسول (ص) در صدر اسلام و در جنگ‌ها هر گز اجازه نمی‌دادند که جوانان مسلمانان با پدران کافر خود جنگیده یا آنها را بکشند، ادامه داد: دلیل این رفتار واجب بودن احترام پدر و مادر است.

 

وی ادامه داد: در جوامع غربی از احترام والدین چیزی باقی نمانده و در این جوامع والدین فقط نقش ابزاری برای فرزند داشته که اگر حقوق او را تأمین نکنند با برخورد مراجع قانونی روبه‌رو می‌شوند که این موضوع انس و الفت خانوادگی را در این کشورها از بین برده و امروز غرب به دنبال پیاده کردن این تئوری غلط خود در جوامع انسانی است.

 

 استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که حضرت علی (ع) همواره در نهج‌البلاغه در تمامی خطبه‌ها انسان را به بندگی خداوند و تقوای الهی دعوت کرده‌اند، یادآور شد: لازمه تقوای الهی پذیرش ولایت والدین و پذیرش ولایت اوصیای الهی در روی زمین و تبعیت از آنها است./837/پ202/ی

ارسال نظرات