۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۲
کد خبر: ۲۷۱۷۲۴
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

ارادت خاص علامه امینی به امیرمؤمنان زبان زد است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام علیانسب گفت: برجسته ترین ویژگی علامه امینی(ره) ارادت خاص و ویژه وی به حضرت امیرمؤمنان بود، این ارادت خاص بود که علامه را در جهت تألیف کتاب عظیم الغدیر و تحمل سختی ها و سفرهای فراوان یاری می‌کرد.
علامه اميني(ره)

حجت الاسلام علیانسب، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: 12 تیر روز عروج روح نورانی علامه، آیت الله عبدالحسین امینی(ره) است، علامه عمر خویش را در مسیر ولایت و بیان حقیقت غدیر با عشق به امیر مؤمنان علی(ع) سپری کرد.

 

وی افزود: برجسته ترین ویژگی علامه امینی(ره) ارادت خاص و ویژه وی به حضرت امیرمؤمنان بود، این ارادت خاص بود که علامه را در جهت تألیف کتاب عظیم الغدیر و تحمل سختی ها و سفرهای فراوان یاری می‌کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که ما شنیده‌ایم امیرالمومنین علی(ع) در هر شب هزار رکعت نماز می‌خواند، این مسأله مورد نقد برخی مخالفین قرار گرفت، ادامه داد: وی قدری به حضرت امیرالمومنین ارادت داشت که در سفری به مشهد مقدس، در حرم امام رضا (ع) شب‌ها هزار رکعت نماز می‌خواند تا ثابت کند خواندن هزار رکعت نماز در یک شب امکان دارد.

 

وی ابراز داشت: علامه امینی صاحب کتاب الغدیر، دائره المعارف بزرگ امامت و ولایت است، کتابی که علامه(ره) بیشتر عمر شریف خود را در جهت تألیف این کتاب و سفر به کشور های مختلف جهان و با تحمل سختی های فراوان گذراند.

 

حجت الاسلام علیا نسب تصریح کرد: خود آن بزرگوار در ‏باره تالیف کتاب الغدیر می‏گوید؛ هرگاه پشت میز می‏نشستم که الغدیر را بنویسم مثل اینکه حضرت علی(ع) را در کنار میز می‏دیدم که مطالب را به من دیکته می‏فرمود.

 

وی خاطرنشان کرد: در حالات وی آمده است که به قدری غرق مطالعه بود که حتی سپری شدن زمان را هم متوجه نمی شدند، وی شبی را در کتابخانه هندوستان تا صبح به مطالعه مشغول بودند، چرا که مسؤول کتابخانه متوجه حضور وی نشده بود و درب کتابخانه را قفل کرده بود.

 

عضو هیأت علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان سخنی از علامه نقل کرد و گفت: بعد از نوشتن الغدیر علامه گفته بود: «روز قیامت با دشمنان امیرالمؤمنین مخاصمه خواهم کرد! همان طور که آنها وقت آقا را گرفتند، وقت مرا هم گرفتند؛ و گرنه من می‌خواستم معارف امیرالمؤمنین را گسترش بدهم؛ اینها آمدند مرا وادار کردند که من در اثبات امامتش کتاب بنویسم». /854/ت302/ح

ارسال نظرات