۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۲۷۲۳۵۷
وزیر ارشاد دولت دهم:

امر وقف برای رفع مشکلات جامعه صورت گیرد

خبرگزاری رسا ـ وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که هرجا خیرین مشارکت کردند توفیقات فراوانی حاصل شده است، اطلاع رسانی در امور وقف را سبب فرهنگ سازی در راستای برطرف شدن نیاز جامعه دانست.
سيد محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد دولت دهم
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، سید محمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت وقف گفت: وقف از اموری است که در دین ما به آن تاکیدات فراوانی شده و مردم ما نیز دارند به این امر توجه بیشتری نشان می دهند تا صدقه جاریه ای پس از زمان حیات خود داشته باشند.

 

حسینی گفت: در دوره های مختلف مصادیقی از این امر مد نظرمردم بوده از جمله وقف برای احداث مسجد، مدرسه، وقف برای سیدالشهدا (ع) و امثال آنها اما در زمان کنونی باید ببینیم چه مشکلاتی در جامعه وجود دارد و مردم را تشویق کنیم که بیشتر افراد در این زمینه‌ها وقف انجام دهند.

وی در خصوص راه اندازی مرکز تخصصی سرطان توسط سازمان اوقاف و از طریق موقوفات مردم اضافه کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر بیماران سرطانی و صعب العلاج هزینه های درمانی سنگینی دارند و یک خانواده معمولی نمی تواند این هزینه ها را تامین کند، تاسیس مرکز جامع سرطان توسط سازمان اوقاف و مشارکت دسته جمعی مردم می تواند در درمان این بیماران کمک بسیار خوبی باشد.

حسینی در ادامه افزود: بسیار ضروری است تاسیس این مراکز به صورت فراگیر و مشارکتی دردیگر نقاط کشور هم انجام شود.

وی در ادامه بیان داشت: برخی افراد تصور می کنند که اداره کشور باید فقط توسط دولت انجام شود در صورتی که دولت هم محدودیت منابع مالی دارد، بنابراین افراد نیکوکار می توانند در امور این چنینی کشور مشارکت کنند چراکه مشارکت مردم و خیرین هرجا رقم خورده ،توفیقات خوبی را در آن طرح شاهد بودیم.

 

وزیر ارشاد دولت دهم گفت: نهادها و دستگاههای دیگر مانند وزارت بهداشت و دیگر سازمانها نیز می توانند در این امر مشارکت داشته باشند و همچنین سازمان اوقاف باید اطلاع رسانی دقیقی در جامعه از طریق رسانه ها داشته باشد و راه اندازی مرکز جامع درمان بیماران سرطانی و اطلاعاتی در خصوص مضرات بیماریها و اینکه راه اندازی این مراکز چه میزان می تواند در درمان این بیماران موثر باشد به سمع و نظر مردم برسد.

 

حسینی در ادامه اضافه کرد: اگر اطلاع رسانی موثر و دقیق صورت گیرد قطعا افراد علاقه مند می شوند اما اگر اطلاعات دقیقی نباشد اهمیت مسئله درک نخواهد شد و مشارکت خوبی صورت نخواهد گرفت.

 
وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: برای مثال در گذشته خانواده ای بودند که تمام اموالشان را برای یک دانشگاه وقف می کردند، ما از این دست افراد در کشورمان کم نداریم تنها نیاز به زمینه سازی و فرهنگ سازی موثر بیشتری در این زمینه داریم./1325/د102/ی
ارسال نظرات