۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۷۲۵۰۵
آیت‌الله زنجانی در شرح دعای روز نوزدهم ماه رمضان:

قرار گرفتن در مسیر حق از برکات ماه رمضان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله زنجانی با بیان این که انسان اگر برکات ماه رمضان را درک کند و راه خیرات بر او آسان شود با قبولی حسنات و اعمالش، آشکارا در مسیر حق قرار می گیرد.
قرار گرفتن در مسیر حق از برکات ماه رمضان است

آیت الله سید محمد حسینی الموسوی زنجانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پیرامون شرح دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان با قرائت «اللَّهُمَّ وَفِّرْ فِیهِ حَظِّی مِنْ بَرَکَاتِهِ وَ سَهِّلْ سَبِیلِی إِلَی خَیْرَاتِهِ وَ لاَ تحرِمْنِی قَبُولَ حَسَنَاتِهِ یَا هَادِیاً إِلَی الْحَقِّ المبین» بیان داشت: امروز از خدا می خواهیم که خدایا در این روز بهره مرا از برکاتش وافر گردان و راهم را به سوی خیراتش سهل و آسان ساز و از حسنات مقبول آن مرا محروم مساز ای راهنمای به سوی دین حق و حقیقت آشکار.


آیت الله زنجانی در بیان فراز «اللَّهُمَّ وَفِّرْ فِیهِ حَظِّی مِنْ بَرَکَاتِهِ» گفت: امروز از خدا برکت می خواهیم که اگر نیک بنگریم همین درک رمضان و روزه داری برکت است درک شب های قدر و انس با قرآن و دعا برکت است که در این ماه بیشتر نصیبمان می شود.

وی افزود: رعایت دستورات دین و دوری از گناه خود سبب برکت در زندگی می شود، روزهای بعد شب قدر هم دارای اهمیت فراونی است آنچه در شب قدر کسب کرده ایم مبادا در روز با بی توجهی از دست بدهیم. حفظ معنویت حاصل از این شب ها خود برکت افزونی برای انسان همراه خواهد داشت.


استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در فراز «وَ سَهِّلْ سَبِیلِی إِلَی خَیْرَاتِهِ» بیان داشت: بعد از طلب برکت از خدا حالا می خواهیم راه رسیدن به خیرات و انجام این گونه امور برای ما آسان شود. این درخواست می رساند که این راه چندان هم آسان نیست و پا گذاشتن در این مسیر سختی و مخالفت هایی دارد که قطعا از سوی دشمن بزرگ انسان یعنی شیطان پیش می آید.


وی افزود: قطعا اعمال خیر در این ماه ارزش و اهمیت بیشتری دارد و ممکن است در اراده انجام آن به وسوسه شیطان و یا نفس دچار سختی و سستی شویم بنابراین از خدا می خواهیم که ما را کمک و یاری کند تا از این راه آسان و راحت بگذریم.


آیت الله زنجانی بیان داشت: در ادامه دعا از خدا می خواهیم که «وَ لاَ تحرِمْنِی قَبُولَ حَسَنَاتِهِ یَا هَادِیاً إِلَی الْحَقِّ المبین» خدایا در این فرصت پیش آمده مرا محروم از قبول حسانتش نکن. در حقیقت از خدا شرایط قبول حسنات و کارهای نیک را طلب می کنیم.


وی افزود: چرا که ممکن است کاری حسنه و نیک را انجام دهیم و آن عمل مورد پذیرش قرار نگیرد که این به دلیل نبودن نیت پاک و خالص، یا قصد غیر خدا و یا اهدافی مادی باشد که اجری ندارد و جدا انسان متضرر می شود.


وی ادامه داد: در پایان خدا را برای اجابت دعا به نام هدایت کننده به سمت حق آشکار خطاب قرار می دهیم. قطعا این درخواست های امروز روشن و آشکار در مسیر حق بود که اگر انسان از برکات این ماه حظی ببرد و در کنار آن راه انجام عمل خیر آسان شود برای او و اعمال و حسناتش مورد قبول واقع شود به نوعی به سمت راه حق آشکارا قدم برداشته و در مسیر هدایت قرار می گیرد./933/ت302/ب4

ارسال نظرات