۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۷۲۵۵۲
رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی:

حوزه علمیه و سیستم آموزشی توانمند مشهد به درستی به جهان اسلام معرفی شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد،، با تأکید بر لزوم تهیه طرحی برای مشهد با رویکرد گردشگری، گفت: اگر مشهد می خواهد به عنوان پایتخت فرهنگی باشد باید شاخص ها، معیارها، کاربری و شکل سازماندهی متفاوت با محوریت گردشگری و فرهنگی باید تهیه شود.
پايتخت فرهنگي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، رحیم رهنما، رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، پیش از ظهر امروز در تالار شورای شهرداری مشهد، به بررسی موردی شهرهای بین اللملی با رویکرد دینی پرداخت.

 

وی با اشاره به شهر واتیکان گفت: در این شهر به برگزاری جشن های مذهبی، مرمت کلیسا و آثار تاریخی، ترکیب بازدیدهای دینی و تاریخ، رسیدگی به منظر شهری، تقویت شبکه های داخلی و اتصال به شبکه های جهانی، ورود کلیسا و دولت روم به حوزه بازاریابی و جذب گردشگر و غیره از ویژگی های این شهر است.

 

رهنما افزود: مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی در سال 2017 نیز باید به سیمای شهر توجه کند و در حال حاضر با وجود تابلوهای مختلف در منظر شهر جز آشفتگی به نظر نمی رسد.

 

رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، بنارس در هند را یکی از مذهبی ترین شهرهای هندوستان عنوان و اظهار کرد: این شهر از نظر تاریخی مقدس ترین شهر هندوها است و به علت داشتن معبدهای مختلف به شهر هزار معبد معروف است و رودخانه ای به نام گنگ دارد که به شفا بخش معروف است.

 

وی خاطرنشان کرد: بنارس گردشگران خارجی بسیاری دارد و 40 درصد گردشگران از فرانسه، انگلیس و المان است.

 

رهنما به لزوم تهیه طرحی برای مشهد با رویکرد گردشگری، گفت: اگر مشهد در آینده به عنوان شهر فرهنگی باشد باید طرحی متفاوت با قبل و با رویگرد گردشگری تدوین شود. باید شاخص ها، معیارها، کاربری و شکل سازماندهی متفاوت با محوریت گردشگری و فرهنگی باید تهیه شود.

 

رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که مشهد ظرفیت لازم برای جذب گردشگر را دارد، تصریح کرد: از جمله مسیر حرکت امام رضا(ع) مسیری مناسب برای اقدامات سازمان یافته است، اگر چه دسته های عزاداری در این مسیر حرکت می کنند اما می توان سازماندهی کرد و به نظم بهتری رسید.

 

وی خاطرنشان کرد: سال 2017 به مشهد این فرصت را می دهد که خود را به جهان معرفی کند، بنابراین تسهیلاتی مانند صدور ویزا در این شهر باید در نظر گرفته شود. همچنین حوزه علمیه و سیستم آموزشی توانمند این شهر را می توان معرفی کرد.

 

رهنما یادآور شد: در کشورهای دیگر بخش خصوصی بسیار فعال است و با همکاری کلیساها و شهرداری در بخش های مختلف به ویژه در بخش حمل و نقل و تبلیغ بین الملی و جدب گردشگر فعالیت دارد.

 

وی ادامه داد: بحث حمل و نقل و سیمای شهری موضوع مهم در مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و باید در شهروندان نسبت به پایتخت معنوی شدن حساسیت ایجاد شود تا این واقعه را این واقعه را به عنوان یک ظرفیت برای شهر و خودشان بدانند./1310/پ202/ب5

ارسال نظرات