۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۷۲۸۶۳
در جلسه تفسیر قرآن مطرح شد؛

پیشنهاد یک مرجع تقلید به رییس جمهور درباره مشکل بیکاری و اشتغال زنان

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با تاکید بر نقش مهم بانوان در استحکام بنیان خانواده، از پیشنهاد خود به رییس جمهور درباره حل مشکل بیکاری خبر داد و گفت گفت: بنده به رییس جمهور پیشنهاد کردم که «اگر می‌خواهید مشکل بیکاری جوانان حل شود؛ باید در هنگام استخدام‌ مشاغل، سه چهارم را به مردان و یک سوم را به مشاغل مخصوص بانوان اختصاص دهید»
سلسله مباحث تفسير قرآن کريم توسط آيت الله سبحاني در مجتمع عالي فقه و اصول

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، در بیستمین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت امیرمؤمنان علی(ع) اظهار داشت: خداوند در سوره احزاب، تکالیفی را برای همسران پیامبراکرم(ص) بیان کرده است که درباره زنان مؤمن و مسلمان نیز صدق می‌کند.

 

وی با اشاره به اصل تکریم و شخصیت دادن به مخاطب در تربیت دینی، ابراز داشت: خداوند بعد از تکریم و تعظیم همسران پیامبر(ص) به اولویت آنها در تقوا و پرهیزکاری اشاره می‌کند؛ زیرا از جایگاه خاصی در جامعه برخوردار هستند.

 

مفسر برجسته قرآن کریم تأکید کرد: در قرآن به همسران پیامبر(ص) و زنان مسلمان دستور می‌دهد که هنگام سخن گفتن با مردان نامحرم درباره امور ضروری با قول معروف و به صورت معمولی سخن بگویند.

 

وی افزود: قرآن بیانش ایجاز و اختصار است و در عین حال، بالاترین معارف و جامعترین برنامه زندگی را برای بشر بیان فرموده است؛ چنان که در این آیه روش گفت‌وگوی زن مسلمان با نامحرم را تبیین کرده است.

 

حضرت آیت الله سبحانی به نقش بانوان در استحکام خانواده اشاره و تأکید کرد: اسلام برای بانوان خانه‌سالاری را می‌خواهد؛ بنابراین غیر از موارد ضروری نباید زنان مسلمان، خانواده را فدای مشاغل بیرون کنند.

 

وی تصریح کرد: بنده به رییس جمهور پیشنهاد کردم که «اگر می‌خواهید مشکل بیکاری جوانان حل شود؛ باید در هنگام استخدام‌ مشاغل، سه چهارم را به مردان و یک سوم را به مشاغل مخصوص بانوان اختصاص دهید و گرنه این مشکل با این روالی که وجود دارد، حل نمی‌شود».

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر اولویت داشتن خانواده در اسلام افزود: با توجه به آمار بالای دختران محصلی که قصد دارند در آینده وارد مشاغل شوند، باید افزون بر مشکل بیکاری پسران به آسیب‌هایی همچون سست شدن بنیان خانواده‌ها نیز توجه داشته باشیم.

 

وی به جریان جنگ جمل اشاره کرد و گفت: برخی از مفسران اهل سنت، بیرون آمدن عایشه، همسر پیامبر(ص) را برای صلح در میان مسلمانان قلمداد کرده‌اند که از نظر ما این مطلب، اجتهاد در برابر نص قرآن کریم است که دستور به بیرون نیامدن دارد.

 

حضرت آیت الله سبحانی، ریشه همه اختلافات مسلمانان را عمل نکردن به دستور صریح خداوند و پیامبر اسلام(ص) خواند و افزود: در خاورمیانه سالها است که جنگ و برادرکشی در میان مسلمانان وجود دارد و هر روز صدها نفر کشته می‌شوند که ریشه همه این اختلافات به دلیل کنار زدن امیرمؤمنان علی(ع) و پیروی نکردن از اهل بیت(ع) است./908/پ201/ج

ارسال نظرات