۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۲۷۳۵۱۵
آیت الله نوری همدانی:

رژیم غاصب صهیونیستی پایگاه استکبار جهانی در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: تا وقتی که رژیم صهیونیستی این پایگاه شیاطین برپا باشد این منطقه روی آرامش را نخواهد دید؛ بنابراین مسلمانان باید با قدم‌های استوار در روز قدس راهپیمایی کنند و به جهانیان بگویند که تا این غده سرطانی در منطقه هست، این جریان، مبارزه و خیزش وجود دارد.
پشت صحنه ضبط برنامه ماه مبارک رمضان آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، در برنامه چشمه معرفت از سلسله سخنرانی‌های شب‌های ماه مبارک رمضان که شب بیست‌وسوم از شبکه اول سیما پخش شد به روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: روز جهانی قدس از یادگارهای امام خمینی(ره) است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، رژیم صهیونیستی را پایگاه استکبار در منطقه خواند و اظهار داشت: انگلیس، استعمارگر پیر و آمریکا، شیطان بزرگ این پایگاه صهیونیستی را در منطقه ایجاد کردند.

 

وی افزود: تا وقتی که رژیم صهیونیستی این پایگاه شیاطین برپا باشد این منطقه روی آرامش را نخواهد دید؛ بنابراین مسلمانان باید با قدم‌های استوار در روز قدس راهپیمایی کنند و به جهانیان بگویند که تا این غده سرطانی در منطقه هست، این جریان، مبارزه و خیزش وجود دارد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: رژیم کودک کش اسراییل در حال احتضار است و روز به روز ضعیف‌تر می‌شود؛ بنابراین برای حفظ بقای خودش به گروه‌های تکفیری داعش، بوکوحرام و دیگر گروهک‌ها متوسل شده است و در همه جهان جنایت‌‌‌آفرینی دارد.

 

وی گفت: ریشه تمام جنایات دنیا، صهیونیست‌ها و ایادی آنها هستند، برخی نیز در منطقه خاورمیانه با این رژیم غاصب همراهی می‌کنند؛ از این‌رو بر مردم آزادیخواه و مسلمان لازم است که با قدم‌‌های استوار بر سر مستکبران و جنایتکاران دنیا فریاد بزنند که به همین زودی قدس آزاد و اسراییل نابود است.

 

این مرجع تقلید، شب قدر را شب نزول قرآن و نزول ملائک خواند و تأکید کرد: شب بیست و سوم ماه رمضان به احتمال قوی شب قدر است؛ چنان که خداوند آن را از هزار ماه بهتر شمرده است.

 

وی افزود: در شب قدر مقدرات انسان‌ها بر امام زمان(عج) عرضه می‌شود و این مقدرات با اعمال انسان ارتباط دارد؛ از این‌رو این شب برای توبه و تضرع به درگاه الهی مناسب است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به فضائل حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: امیرمؤمنان علی(ع) در آینه قرآن، روایات و کتاب نهج البلاغه معرفی شده است؛ شخصیتی که خداوند را آنچنان عبادت می‌کند که انگار او را می‌بیند.

 

وی گفت: حضرت علی(ع) در خطبه 156، مردم را به خداوند توجه می‌دهد، کسی که مهربانترین افراد نسبت به انسان است؛ راه سعادت و خوشبختی را به انسان نشان داده است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: انسان باید از دنیای فانی برای عالم جاوید توشه فراهم کند؛ خداوند، فرشتگان و اعضای بدن انسان را به عنوان دیده‌بانی بر او گمارده است که گفتار و رفتار او را ثبت و ضبط کنند./908/پ202/ش

ارسال نظرات