۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۷۳۷۲۶
نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

پیام امروز ملل مسلمان فریاد رسای برآمده از اقتدار رزمندگان دفاع مقدس است

خبرگزاری رسا- حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان این که شهدای ما با قدرت با دشمن روبرو شدند و نه از موضع ضعف، اظهار کرد: در ماه های نخست تولد انقلاب اسلامی این ملت با دست خالی و بدون سلاح اما با عزت برآمده از ایمان در برابر همه کفر ایستاد و پیروز شد. پیام امروز ملل مسلمان، از فریاد بلند و رسای برآمده از عزت و اقتدار رزمندگان شما در دفاع مقدس است.
حجت الاسلام ابوترابي فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام حسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس، اظهار کرد: خداوند سبحان به زبان پیامبر اعظم روزه داران را ستوده است، مسلمانان حقیقی و راستین و ایمان آورندگان صوری و ظاهری را خداوند مورد خطاب قرار داده است و به آن ها نصایحی را کرده است.


وی با اشاره به آیات قرآنی در زمینه این نوع نصایح گفت: در یکی ار آیات آمده است که:  ای کسانی که ایمان آورده‌اید و امروز خود را در کنار پیامبر اعظم اسلام مشاهده می‌کنید هر یک از شما که در رویارویی با سختی‌ها و چالش‌ها و تهدیدها و تحریم‌ها در کنار حق نایستد و از حق روی برگرداند و ثابت قدم نباشد و در آزمون‌ها پیامبر را تنها بگذارید بدانید که خداوند در آینده قومی را می‌آورد که شما را عذاب خواهند داد.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که اگر پیامبر(ص)،  تنها گذاشته شود، خداوند اقوام جانشین صالح را می‌آورد، گفت: آنچه می‌تواند در صحنه عالم اثرگذار ‌و موج آفرین باشد، جریان‌های درهم تنیده انسانی است. ممکن است در تاریخ انسان‌های صالحی تربیت شوند اما انسان صالح آن‌گاه منشاء تحول است که اقوام صالح در کنار‌ آنان باشند.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه با اشاره به ویژگی‌های این قوم در قرآن، تصریح کرد: آن چه که در این کتاب الهی بیان شده ‌ممکن است اقوامی باشند در کنار حق، این قوم را خداوند می‌آورد و مدیریت صحنه در اختیار خداوند متعال است پس نگران نباشید زیرا مدبر عالم، حکیم علی الاطلاق است و اجازه برتری باطل بر حق را نمی‌دهد.


وی ادامه داد: این قوم چند ویژگی مهم دارد، حوزه نخست رابطه با خداوند، حوزه دوم رابطه با انسان‌ها و حوزه سوم رابطه با مکتب است و این قوم در این حوزه‌های سه‌گانه دارای رابطه استثنایی هستند.

 


امروزه آرمان های امام راحل(ره) در همه دنیای اسلام منتشر شده است


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که  جامعه انسانی در نگاه قرآن شامل اهل حق و اهل کفر است؛ گفت:  خداوند سبحان در قرآن می‌فرماید: ما زمین را در زیر پای شما «ذلول» قرار دادیم. انسان به زمین آسیب می‌زند اما زمین برکاتش را در اختیار انسان قرار می‌دهد.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان این که قرآن جغرافیای اسلام را می‌شناسد، گفت: قرآن ملت‌های مظلوم و ظلم و ستم را می‌شناسد، انقلاب ایران در محیط ایران خلاصه نمی‌شود، امروز آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی در همه دنیای اسلام از جمله یمن و فلسطین و عراق گسترش یافته است.


وی با بیان این که رویارویی با ملت ایران برای غرب غیرممکن و پرهزینه است، افزود: رویارویی با ملت ایران نبوده بلکه رویارویی با ملت اسلام است. در رویارویی با انسان‌های مظلوم و تحت ستم، همواره یاور ‌و در کنار آن‌ها هستیم اما در برابر زیاده خواهان و در برابر نظام کفر، یعنی نظامی که رویاروی حق است و در برابر آمریکا و متحدانش این ملت نفوذناپذیر و سخت است.

 

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز بعد از 36 سال از عمر انقلاب اسلامی، آمریکا و قدرت‌های بزرگ از تاثیرگذاری بر ملت بزرگ ایران مایوس هستند چرا که ملت ایران عزیز است.  همچنین ملت اسلام، قومی قدرتمند و نفوذناپذیر بوده و در رویارویی با جبهه کفر با قدرت و باعزت ایستادگی مقاومت می کند. ملت ایران، در رویارویی با نظام شاهنشاهی نشان داد که از موضع عزت و قدرت برخورد می‌کند و در هشت سال دفاع مقدس نیز این مسئله را نشان داد که در برابر زیاده‌خواهان عزیز و مقتدر است.


ریشه شجره مقاومت در ایران اسلامی برآمده از عزت دیروز امام و  خلف صالح ایشان است


حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان این که شهدای ما با قدرت با دشمن روبرو شدند و نه از موضع ضعف، اظهار کرد: در ماه های نخست تولد انقلاب اسلامی این ملت با دست خالی و بدون سلاح اما با عزت برآمده از ایمان در برابر همه کفر ایستاد و پیروز شد. پیام امروز ملل مسلمان، از فریاد بلند و رسای برآمده از عزت و اقتدار رزمندگان شما در دفاع مقدس است.

 

 

وی ادامه داد: شما معلم شایسته‌ای برای دنیای اسلام بودید و امروز مقاومت اسلامی باعزت می‌گوید شجره مقاومت در ایران اسلامی ریشه داشته و این ریشه برآمده از عزت دیروز امام و عزت نمادین عزت نهایی غرور آفرین امروز خلف صالح امام، رهبر حکیم و مقتدر انقلاب اسلامی است و امروز رهبر معظم انقلاب نهاد عزت و اتحاد ملت مسلمان در برابر جبهه کلفر بوده و این عزت است کهت راه را برای حرکت غرور آفرین ملت ایران هموار کرده است.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: راهپیمایی روز قدس نماد عزت، اقتدار، پایداری و استقامت و نماد قدرت برآمده از ایمان پیروان امام و بازوان توانای رهبر معظم انقلاب در تمام دنیای اسلام است. صهیونیستی که در سال 1897 میلادی داستان سرای شکل گیری دولت یهودی صهیونیستی را در سرزمین فلسطین جاری کرد می گوید فلسطین سدی در برابر تمدن غرب بوده و در برابر توهین شرق است.

 


حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان این که غربی ها معتقدند فلسطین سنگر تمدن غرب در برابر توحش شرق است، تصریح کرد: آن‌ها فلسطین را انتخاب کردند تا تمدن غرب را رویاروی توحش شرق قرار دهند. اینکه مسئله فلسطین مسئله اول عالم اسلام شده برای همین است زیرا آن‌ها فلسطین را دروازه ورود به شرق می‌دانند.

 


زبان گویای مقاومت اسلامی متاثر از بازوی پر قدرت رهبر انقلاب اسلامی است

 


وی ادامه داد:  اینها در سال 1346 در جنگ 6 روزه با همه دنیای عرب و با مصر، با اردن، با سوریه، با لبنان در شش روز جنگیدند و سرزمین های اشغالی را افزایش دادند و 4 هزار نفر از نیروهای ارتش مصر را اسیر کردند و از نیل عبور کردند و بلندی های جولان را اشغال کردند و بعد هم آتش بس شورای امنیت و ذلت سران عرب اعلام شد.

 


نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که زبان گویای مقاومت اسلامی فرزند سلحشور اسلام و بازوی پر قدرت رهبر انقلاب اسلامی است، گفت: مجاهدت پر قدرت سید حسن نصر الله رسما اعلام کرد سیلی سختی در قلب سرزمین های اشغالی از ما دریافت می کنند. دیتگاه های اطلاعاتی در قلب سرزمین های اشغالی در یک عملیات نظامی موفق ده ها صهیونیست و داعشی را به خاک و خون کشیدندو صهیونیسم ها این سیلی را دریافت کرده و گفتند ما مقابله می کنیم زیرا قدرت پاسخ را نداریم.

 

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اینکه امت اسلام در اوج عزت قرار گرفت، افزود: عزت امروز دنیای اسلام از عزت مبتنی بر ایمان رهبر حکیم انقلاب اسلامی است؛ قدرشناس باشید که البته هستید و همه این دستاوردها ناشی از رابطه با خدا است. این قوم خداوند را دوست دارند و خداوند آنها را دوست دارد و رمضان ماه رابطه با خدا و تحکیم آن است.

 


وی ادامه داد: مهم ترین دغدغه رهبر انقلاب دین داری و دین باوری و محبت و تسکین شهوات بوده و اگر این دسته را در جایگاه یحبونهم قرار دهیم تهدید و تطمیع اثر ندارد. این قوم قوم مجاهد هستند یعنی انسان با ایمان و با انگیزه ای که عالی ترنی تلاش را دارد هیچ گاه نمی نشیند و سکوت نمی کند و اهل مبارزه است. بنابراین تلاش مجاهدان سخت کوش را هرگز نباید از یاد برد./864/پ202/ج

ارسال نظرات