۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۲۷۳۸۵۶
کارشناس مسائل تربیتی تشریح کرد؛

فواید تربیتی روزه‌داری ماه رمضان در سلامت روانی افراد و کسب موفقیت‌ها

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام یوسفی درباره فواید تربیتی روزه‌داری ماه رمضان در سلامت روانی و موفقیت‌ها، گفت: روزه‌داری هر سه هوش شناختی، هیجانی و معنوی را تقویت می‌کند.
حجت الاسلام سجاد يوسفي
حجت الاسلام یوسفی، استاد سطح عالی حوزه علمیه تبریز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: امروزه در روانشناسی و دانش های تربیتی هوش را عامل سلامت روانی و موفقیت ها می‌دانند، هوش به صورت کلی توانایی سازگاری پیرامونی فرد است.
 
وی ادامه داد: سه هوش در این میان نقش عمده را دارند هوش شناختی(آی کیو)، هوش هیجانی (اِی کیو) و هوش معنوی(اس کیو)، هوش شناختی در حقیقت سازگاری با شرایط محیطی را انجام می دهد.
 
این استاد سطح عالی حوزه افزود: هوش هیجانی مدیریت و تنظیم هیجان ها را عهده دار است، هوش هیجانی یا احساسی شامل شناخت و کنترل عواطف و هیجان‌های خود است، شخصی که از هوش هیجانی بالایی برخوردار است، سه مؤلفه  هیجان‌ها را به طور موفقیت آمیزی با یکدیگر تلفیق می‌کند و مدیرت می کند.
 
وی ابراز داشت: هوش معنوی که خاص انسان است، کارایی هوش معنوی در حل مسائل مفهومی و ارزشی انسان است و درباره باورهای انسان مدخلیت دارد و سؤالاتی از قبیل هدف زندگی و نهایت این حیات را مورد توجه قرار می‌دهد.
 
این متخصص علوم تربیتی، درباره هوش معنوی، افزود: بنابراین به طور کلی هوش معنوی یا EQ جهت گیری و رویکردهای کلی را عهده دار است.
 
حجت الاسلام یوسفی درباره فواید تربیتی روزه‌داری ماه رمضان در سلامت روانی و موفقیت‌ها، تأکید کرد: روزه داری سی روزه به تقویت هر سه هوش کمک می کند.
 
وی خاطرنشان کرد: شخص با روزه‌داری سعی می‌کند محیط را بر اساس شرایط سخت تحمل کند و سازگار شود و هیجان های خود را کنترل کند و در ساعات مدید رویکرد خود را نسبت به جهان بودن و مبدأ هستی مورد بازبینی و قوت قرار می دهد./854/ت303/ح
ارسال نظرات