۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۷۴۴۰۳
آیت الله موسوی جزایری:

مواریث نبوت از هر پیامبری به پیامبر دیگر منتقل می شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که مواریث نبوت در دست پیامبراکرم(ص) و امامان(ع) است، گفت: پیراهن حضرت یوسف(ع)، عصای حضرت موسی(ع)، اسلحه های مخصوص پیامبران(ع)، ذوالفقار امام علی(ع) و کتابی که پیامبراکرم(ص) می گفت و امیرمؤمنان(ع) به خط خود می نوشت، همه اینها از مواریث نبوت هستند.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، سحر امروز در سلسله جلسات شرح زیارت جامعه کبیره که از سیمای خوزستان پخش می‌شود، با اشاره به ادامه این زیارت «وَ الْحَقُّ مَعَکُمْ وَ فِیکُمْ وَ مِنْکُمْ وَ إِلَیْکُمْ وَ أَنْتُمْ أَهْلُهُ وَ مَعْدِنُهُ وَ مِیرَاثُ النُّبُوَّةِ عِنْدَکُمْ وَ إِیَابُ الْخَلْقِ إِلَیْکُمْ» ابراز داشت: «مِیرَاثُ النُّبُوَّةِ عِنْدَکُمْ» در دست پیامبراکرم(ص) و امامان(علیهم السلام) است.

 

وی با اشاره به این که فلسفه به معنای منشأ و شأن نزول است، اظهار داشت: با توجه به سوره بقره جالوت فرد دیکتاتور و بسیار مقتدری بود که به مؤمنان حمله می کرد؛ مؤمنان پیش پیامبر زمان خود رفتند و از ایشان طلب حاجت کردند.

 

استاد حوزه علمیه خزوستان ادامه داد: پیامبرشان برای آنان دست به دعا برد که خطاب آمد طالوت را به عنوان فرمانده برای آنها برگزیدیم که با جالوت بجنگد.

 

امام جمعه اهواز با بیان این که برخی طالوت را به عنوان فرمانده قبول کردند اما برخی دیگر منتظر علائم بیشتری بودند، اظهار داشت: تابوت و صندوق حضرت موسی(ع) نشانه صدق برای این گروه بود؛ کراماتی در این صندوق وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: قوم بنی اسرائیل منحرف شدند و صندوق در دست بچه ها افتاد و مورد توهین قرار گرفت تا این که از چشم ها غیب شد.

 

آیت الله موسوی جزایری تأکید کرد: مواریث نبوت از هر پیامبری به پیامبر دیگر با قدرت الهی منتقل می شود.

 

وی گفت: پیراهن حضرت یوسف(ع)، عصای حضرت موسی(ع) که آلات ساحران را خورد، اسلحه های مخصوص پیامبران(ع)، ذوالفقار امام علی(ع) و کتابی که پیامبراکرم(ص) می گفت و امیرمؤمنان(ع) به خط خود می نوشت، همه اینها از مواریث نبوت هستند.

 

استاد حوزه علمیه خزوستان ادامه داد: مواریث نبوت اکنون در اختیار امام زمان(عج) است./9453/پ202/ب4

ارسال نظرات