۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۷۴۷۱۱
آیت الله سبحانی:

در مسیر اجرای احکام الهی در جامعه نباید تسلیم منحرفان شویم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به مجاهدت‌های پیامبراکرم(ص) در راه تبلیغ دین اسلام گفت: اگر انسانی بخواهد در مسیر الهی گام بردارد و با سنت‌های جاهلی مبارزه کند؛ از سوی برخی افراد سست ایمان و منحرف، تحت فشار قرار می‌گیرد که نباید تسلیم شود.
سلسله مباحث تفسير قرآن کريم توسط آيت الله سبحاني در مجتمع عالي فقه و اصول

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) برگزار شد به تفسیر سوره احزاب پرداخت و اظهار داشت: اسلام از ابتدا با سنت‌های جاهلی مبارزه کرده است؛ چنان که مبارزه برای برداشتن اختلاف طبقاتی و فاصله میان فقیر و ثروتمند از این سنت‌‌ها است.

 

وی به اقدامات عملی رسول اکرم(ص) برای برداشتن سنت‌های جاهلی اشاره کرد و افزود: زید پسر خوانده پیامبراکرم(ص) بود که به دستور خداوند با زینب، دختر عمه پیامبر(ص) ازدواج کرد.

 

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به شایعه سازی منافقان ابراز داشت: منافقان که با سنت‌شکنی پیامبراکرم(ص) مخالف بودند؛ با شایعه سازی ایشان را اذیت می‌کردند؛ اما مبارزه با سنت‌های جاهلی، دستور خداوند بوده است.

 

وی تأکید کرد: اگر انسانی بخواهد در مسیر الهی گام بردارد و با سنت‌های جاهلی مبارزه کند؛ از سوی برخی افراد سست ایمان و منحرف، تحت فشار قرار می‌گیرد که نباید تسلیم شود.

 

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به مجاهدت‌های پیامبراکرم(ص) در راه تبلیغ دین اسلام افزود: مردان خدا خط شکن هستند و برای اجرای قوانین اسلام و برداشتن سنت‌های جاهلی تلاش می‌کنند که نتایج و آثار آن در جامعه مشخص می‌شود.

 

وی تسلیم امر الهی بودن را ویژگی مؤمنان خواند و گفت: اگر همه مردم مخالف حکم الهی باشند، تکلیف از انسان ساقط نمی‌شود؛ بلکه باید به وظیفه و تکلیفش عمل کند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه یادآور شد: همایشی در مکه برگزار شد که خطبه‌های پیامبراکرم(ص) را جمع‌آوری کرده و ارائه می‌کردند؛ بنده خطبه‌ پیامبر(ص)‌ را در مورد غدیر از منابع اهل سنت جمع‌آوری کرده و برای این همایش فرستادم.

 

حضرت آیت الله سبحانی افزود: مسؤولان این همایش، خطبه‌های پیامبر(ص) را مشاهده کرده و تأیید کردند؛ اما از ارائه آن خودداری کرده و گفتند «چون اصحاب پیامبر(ص)، انتخاب ایشان را رد کرده و قبول نکردند، ما نیز از پذیرش این خطبه‌ها معذوریم»./908/پ201/ش

ارسال نظرات