۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۷۵۰۰۸
آیت الله سبحانی:

تبلیغ مناسب و کارآمد از رسالت‌های مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی، تبلیغ مناسب و کارآمد را از رسالت‌های مبلغان دینی خواند و گفت: مبلغ رسالت دارد پیام‌های الهی را به مردم برساند؛ خشیت و خشوع نسبت به خداوند داشته باشد؛ از کسی غیر از خدا نترسد و همیشه خداوند را شاهد و ناظر بداند.
سلسله مباحث تفسير قرآن کريم توسط آيت الله سبحاني در مجتمع عالي فقه و اصول

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در بیست و هشتمین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) برگزار شد، مبارزه با سنت‌های جاهلی را از رسالت‌های پیامبران خواند و اظهار داشت: منافقان در مقابل سنت شکنی پیامبراکرم(ص) به شایعه سازی درباره ایشان دست می‌زدند؛ تا آبروی حضرت را خدشه‌دار کنند.

 

مفسر برجسته قرآن کریم افزود: قرآن در مقام دفاع از پیامبر(ص) به مردم گوشزد می‌کند که اینها دستورات الهی است که در شریعت پیامبران گذشته نیز به برخی از آنها اشاره شده است.

 

وی تبلیغ مناسب و کارآمد را از رسالت‌های مبلغان دینی خواند و ابراز داشت:‌ خطیب و مبلغ دینی باید از آیات و روایات برای نشر معارف اسلام بهره بگیرد و سعی کند با گفتار و رفتارش، مردم را متحول کند.

 

حضرت آیت الله سبحانی تأکید کرد: منبر و خطابه‌، جایگاه پیامبران است و از جایگاه والایی برخوردار است؛ از این‌رو مبلغان دینی باید به این جایگاه، گفتار و تأثیر منبر توجه داشته باشند.

 

وی به وظایف مبلغان دینی اشاره کرد و گفت: مبلغ رسالت دارد‌ پیام‌های الهی را به مردم برساند؛ خشیت و خشوع نسبت به خداوند داشته باشد؛ از کسی غیر از خدا نترسد و همیشه خداوند را شاهد و ناظر بداند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، تبلیغ و رساندن پیام‌های الهی را از رسالت‌ها پیامبران خواند و افزود: قرآن جوابگو و تبیان همه مسائل است؛ بنابراین اگر منبر از کلام الهی و روایات اهل بیت(ع) خالی باشد، فایده و تأثیری برای مخاطب ندارد.

 

وی به تفاوت نبی و رسول در قرآن اشاره کرد و یادآور شد: در نبوت، تعالی روحی و رسیدن به قله کمال الهی ملاک است؛ از این‌رو نبی، نفس ناطقه‌ای است که با ارتقای روحی به درجه‌ای از کمال رسیده است که صدای وحی را می‌شنود.

 

حضرت آیت الله سبحانی افزود: اما رسول به معنای رساندن پیام الهی است؛ چنان که پیامبراکرم(ص) رسالت داشت، پیام خداوند را به مردم برساند که با ختم نبوت، ختم رسل نیز اتفاق افتاده است./908/پ201/ج

ارسال نظرات