عضو هیأتعلمی جامعه المصطفی تبیین کرد؛
دنیای حیوانات؛ نشانه های برای هدایت انسان
خبرگزاری رسا ـ عضو هیأتعلمی جامعه المصطفی با اشاره به اینکه این جریانات تاریخی و این آیات نشانه آن است که وحوش نیز در محشر برانگیخته خواهند شد، عنوان کرد: حیوانات بهشت و جهنمی برای آنان مقدر نیست و بر اساس آیات قران پس از محشور شدن تبدیل به تلی از خاک میشود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام ناصر رفیعی، عضو هیأت مدیره جامعه المصطفی، عصر امروز قبل از آئین جمع خوانی قرآن کریم در محل شبستان بزرگ امام خمینی(ره)، با اشاره به دائمالذکر بودن مخلوقات اعم از وحوش در درگاه الهی، اظهار کرد: حضرت سلیمان در جریانات متفاوتی این موضوع را به یاران خود آموزش داده است، همچنان که در جریان یک خشکسالی سختی که به وجود آمده بود با مورچهای برخورد کردند که باحالت خاصی ذکر خدا را بهجا میآورد.
وی افزود: این مورچه بر پشت خوابیده بود و از خداوند متعال طلب عفو داشت تا با این کار بتواند مورچهها و سایر حشرات را از قحطی خشکسالی نجات دهد.
حجتالاسلام رفیعی با اشاره به اینکه این به ذکر وحوش در قرآن نماز و صلاه گفته میشود، عنوان کرد: در روایتی آمده است که امام باقر(ع) با اصحاب خود به سفری میرفت دیدند که گرگی نزدیک شد اصحاب ترسیدند امام یاران را آرام کرد گرگ نزدیک شد و حرکاتی غمناک از خود نشان داد امام نیز اشارهای فرمودند و گرگ رفت.
وی افزود: بعد از این جریان امام به یاران خود فرمود این گرگ برای شفای جفت خود از یک مریضی آمده بود تا برایش دعا کنیم و خدا او را شفا داد.
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با اشاره به اینکه این جریانات تاریخی و این آیات نشانه آن است که وحوش نیز در محشر برانگیخته خواهند شد، عنوان کرد: حیوانات بهشت و جهنمی برای آنان مقدر نیست و بر اساس آیات قران پس از محشور شدن تبدیل به تلی از خاک میشود.
سخنران آستان حضرت معصومه سلامالله علیها با اشاره به آیه «و اذا اَلْوُحُوشُ حُشِرَتْ»، عنوان کرد: خداوند متعال در آیه ای میفرماید «یا لَیتَنی کُنتُ تراباً» یعنی اینکه خداوند متعال برای حیوانات و وحوش بهشت و جهنم مقدر نفرموده است چراکه این آیه را کفار بهعنوان ابراز ندامت بیان میکنند.
وی ادامه داد: روایت است که وقتی کفار میبینند این وحوش نابود شدند این آیه «یا لَیتَنی کُنتُ تراباً» را میگوید و از رفتار خود در دنیا بهشدت ناامید و ابراز پشیمانی میکنند.
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با اشاره به اینکه نماز حیوانات نشان از نطق است یعنی اینکه حیوانات نیز زبان گویای مخصوص به خود را دارند، گفت: البته بسیاری از محققان معتقدند که منظور از زبان در اینجا زبان حال است./921/پ202/س
ارسال نظرات