۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱
کد خبر: ۲۷۵۱۱۱
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

ماه مبارک رمضان از موهبت‌های الهی است

خبرگزاری رسا- نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به حمایت همه جانبه خدا از بندگان گفت: هرچیزی که رنگ لیلة القدری به خود گیرد خداوند به آن خیر و برکت می‌دهد.
\حجت الاسلام عبدالکريم عابديني (1).png

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین شب گذشته(24 تیر ماه) در مراسم وداع با ماه مبارک رمضان در گلزار شهدای قزوین گفت: در روزهای پایانی ماه رمضان از خدا می‌خواهیم فیوضات معنوی و برکات این ماه را به ما عنایت کند تا با قلبی نورانی و پاک از این ماه خداحافظی کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به فرازهایی از دعای وداع با ماه رمضان صحیفه سجادیه افزود: در این بخش از دعا امام سجاد(ع) این‌گونه با خدای رمضان و در ادامه با خود رمضان نجوا می‌کند که خدایا ماه مبارک رمضان در توبه را به سوی بندگانت گشودی تا همگان از رحمتت بهره مند شوند و در آیات قرآن مردم را مورد خطاب قرار دادی که به سمت توبه آیند و از این ظرفیت استفاده کنند.

 

امام جمعه شهر قزوین بیان کرد: در این دعا آمده است که خدایا، فرمودی در هر سن و شرایطی در توبه را بزنید و خالصانه طلب مغفرت کنید و از لغزش‌ها و گناهان خویش توبه کنید تا از رحمت الهی برخوردار شوید.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: امید است که خداوند متعال از گناهان ما درگذرد در آن روزی که پیغمبر(ص) و همراهان او عزتمند هستند و اهل گناه که توبه نکردند؛ روسیاهند یعنی مؤمنان، پیغمبران و ائمه اطهار(ع) همگی سربلندند و کسانی که توبه نکردند نزد مقربان درگاه الهی خوار و سرافکنده هستند.

 

حجت الاسلام عابدینی تصریح کرد: خداوند بزرگ در توبه را برای ما گشوده و در آیات قرآن همه را دعوت به توبه کرده است حال کسانی که توبه نکردند چه توجیهی در آن دنیا خواهند داشت.

 

این مسؤول با اشاره به بخشهای دیگر دعای وداع با ماه رمضان عنوان کرد: خدایا تو همان کسی هستی که قیمت هر آنچه به بندگانت داده‌ای را افزون می‌کنی همچون پدری که در حق فرزندانش سخاوتمندانه رفتار می‌کند که به معنای فرصت و میدان دادن و لطف و رحمت را متوجه بندگان نمودن؛ است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: خداوند، خود توفیق انجام عمل پسندیده را به بندگان می‌بخشد و در ادامه به ازای هر حسنه و متاعی که خود بخشیده است؛ 10 برابر اجر و پاداش می‌دهد و از سویی دیگر ارزش و قیمت گناه را پایین آورده و تنها به اندازه همان گناه جزا می‌کند.

 

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به آیات قرآن تصریح کرد: افرادی که به فقرا و نیازمندان کمک می کنند مثال همان دانه‌ای هستند که پس از رویش به 7 خوشه تبدیل می‌شود و در هر خوشه یکصد دانه می روید و درواقع خداوند با کسانی که در راه خدا انفاق می‌کنند این‌گونه معامله می‌کند.

 

وی با اشاره به حمایت همه جانبه خدا از بندگان گفت: هرچیزی که رنگ لیلة القدری به خود گیرد خداوند به آن خیر و برکت می‌دهد مثل شهید شهریاری که علمش رنگ لیلة القدری داشت و خداوند به آن برکت بخشید.

 

حجت الاسلام عابدینی خاطرنشان کرد: تا این بخش  از دعا، مثال‌ها مربوط به امور مالی و اقتصادی بود و از این پس در خصوص مباحث عرفانی و معنوی سخن به میان می‌آید که خدایا تویی که عوالم غیب را به ما نمایاندی و درهای سرّت را بر ما گشودی.

 

نماینده ولی فقیه در استان افزود: به هنگام قرار گرفتن در پیشگاه خدا، بالاترین عضو بدن را روی خاک می گذاریم چرا که او به ما عزت و آبرو بخشیده و بدین شکل خود را آماده صعود و عروج به درگاه الهی می‌کنیم.

 

این مسؤول عنوان کرد: خدا به ما یک چشم حیوانی داده که اگر شکرش را به جا آوریم به بصیرت تبدیل می‌شود و یا گوش حیوانی که در قران به اذن تعبیر می‌شود به به جا آوردن شکرانه اش تبدیل به سمع و کانالی برای شنیدن سخنان الهی می‌شود و این موضوع در مورد مصادیق دیگری چون علم و ثروت نیز مصداق دارد.

 

وی با اشاره به استجابت برخی دعاها گفت: محال است خدا را صدا کنید و جواب دریافت نکنید البته ممکن است برای چیزهایی اصرار کنیم که داشتن آن به مصلحت ما نباشد بنابراین خدا براساس مصالح عمل می‌کند که شاید ما متوجه آن نباشیم و بعدها در گذر زمان متوجه حکمتش شویم.

 

حجت الاسلام عابدینی با بیان اینکه ماه رمضان یکی از موهبت‌های الهی است، افزود: هرکسی در زندگی به هر مقام و جایگاهی رسید به برکت ماه رمضان و انچه در این ماه است می‌رسد یعنی علاوه بر قرآن، از موهبت لیلة القدر و ولایت امیر مومنان به آنچه مطلوب است؛ می‌رسد.

 

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: ماه رمضان از همه ماه‌ها قیمتی‌تر است و لحظه لحظه ارزشمند است به طوری که قرائت یک آیه در ین ماه برابر با ختم قرآن در ماه‌های دیگر است.

 

وی تصریح کرد: جدایی از این ماه برای ما سنگین است و معتقدم حتی کسانی که روز شماری می کنند تا این ماه به اتمام برسد از عمق جانشان به ماه رمضان دلبستگی دارند.

 

امام جمعه قزوین بیان کرد: امام سجاد(ع) در فرازهای دیگر این دعا چنان با ماه رمضان گفت‌ وگو می‌کنند همانند دوستی که از فراغ دوستش اندوهگین است و می فرمایند؛ سلام بر تو ای بهترین زمانی که انسان دوست دارد با تو همزبان و همراه باشد و ای ماهی که آرزوهای دست نیافتنی در لیلة القدر به سهولت مستجاب می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان در پایان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که می‌فرمایند؛ ماه رمضان، آقا و سرور ماه‌هاست، گفت: مؤمنان در ماه رمضان جاذبه می‌بینند و نمی‌خواهند این ماه به سرانجام برسد اما مجرمان و گناهکاران لحظه شماری می‌کنند که این ماه کی تمام می‌شود./848/پ202/ی

ارسال نظرات