۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۷۵۶۵۴
امام جمعه پلدختر:

توافق هسته ای آزمونی برای محک زدن آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ امام چمعه پلدختر با بیان این‌که توافق هسته‌ای آزمونی برای محک زدن آمریکا است، گفت: اگر طرف مقابل در این توافق به عهد خویش پایبند باشد، دولت ایران نیز به گفته های خویش عمل می‌کند.
توافق هسته اي

حجت الاسلام محمد سوری، امام جمعه پلدختر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، گفت: نظام جمهوری اسلامی براساس دستورات دین مبین اسلام یار مظلوم و دشمن ظالم است.

 

وی با اشاره به جنگ های نیابتی امروز از سوی استکبار افزود: آمریکا مصداق ظلم و ظالم بودن است.

 

حجت الاسلام سوری با اشاره به روحیه ضد استکباری نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: وظیفه ما مسلمانان مبارزه با و قیام در برابر ظلم است.

 

وی با اشاره به تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای ایران عنوان داشت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مسیر مذاکره را برای مسؤولان به خوبی روشن کرد و در روند شکل گیری مذاکرات بسیار اثرگذار بود.

 

امام جمعه پلدختر با بیان این‌که تلاش تیم مذاکره‌کننده هسته ای ایران ستودنی است، گفت: نتیجه مذاکرات نیازمند توجه بیشتری است چرا که آمریکا قابل اعتماد نیست.

 

وی با بیان این که توافق هسته ای آزمونی برای محک زدن آمریکا است، بیان داشت: اگر طرف مقابل در این توافق به عهد خویش پایبند باشد، دولت ایران نیز به گفته های خویش عمل می کند.

 

حجت الاسلام سوری با تأکید بر پرهیز از دوقطبی کردن جامعه اظهار داشت: در این شرایط مشکلات فراوانی در جامعه رخ خواهد داد که ضروری است مسؤولان دقت بیشتری داشته باشند.

 

وی در ادامه یادآور شد: امیدواریم در راستای توافق آمریکا صادقانه عمل کند چراکه این توافق اگر منفعتی داشته باشد دوجانبه است.

 

انجام توافق به معنای اعتماد به آمریکا نیست

امام جمعه پلدختر با اشاره به ظالم بودن آمریکا در دوره های گوناگون عنوان داشت: ظالم بودن و روحیه استکباری آمریکا برای ملت ایران ثابت شده است و انجام توافق به معنای اعتماد کردن با آمریکا نیست، بلکه مبارزه با استکبار همچنان ادامه دارد.

 

وی با یادآوری به این که ماهیت آمریکا در این توافق پذیرفته نشده است، افزود: اختلاف ما با آمریکا مبنایی است و خوی استکباری آمریکا هرگز پذیرفته نخواهد شد.

 

فناوری هسته ای زاییده علم شهدای هسته ای است

حجت‌الاسلام سوری توافق هسته ای را مرهون مجاهدت های مردم، مسؤولان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار داشت: شهدای هسته ای ما در این برهه از زمان با علم و دانش خویش توانستند فناوری هسته ای را به ارمغان بیاورند.

 

وی با بیان این که فناوری هسته ای زاییده علم شهدای هسته ای است، افزود: فناوری هسته ای را مدیون شهدای هسته ای هستیم و با حفظ خطوط قرمز نظام باید در برابر طرف مقابل تیم مذاکره کننده با هوشیاری عمل کنیم.

 

امام جمعه پلدختر با اشاره به تحریم ها در این مدت گفت: ملت ایران با مقاومت در برابر تحریم ها و توجه به عنایت های رهبر معظم انقلاب نقش خود را در این راستا به خوبی ایفا کردند./9459/ت302/ح

ارسال نظرات