۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۲۷۵۸۱۵
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

دستیابی به توانمندی تبلیغ در خارج کشور هدف حوزه علمیه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت فراگیری زبان‌های خارجی در ترویج مناسب مبانی دینی و اسلامی گفت: باید طلاب در کنار مسؤولان برای تحقق یک حوزه با توانمندی تبلیغ در خارج کشور همراهی کنند و این رسالت و هدف مهم را به سرانجام برسانند.
آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، امروز در افتتاحیه اولین دوره آموزشی مکالمه زبان عربی که در سالن اجتماعات مدرسه امام محمدباقر(ع) برگزار شد، با بیان این‌که  طلاب در تابستان 94 همزمان با شروع تعطیلات رسمی اهتمام ویژه به برنامه‌ای دارند که آرزوی سالیان متمادی مسؤولان حوزه قم و نجف بوده است، اظهار کرد: امام محمدباقر(ع) می‌فرمایند «عالِمٌ یُنتَفَعُ بِعِلمِهِ اَفضَلُ مِن سَبعینَ اَلفٍ عابِدٍ؛ دانشمندی که از علمش سود برند، از هفتاد هزار عابد بهتر است». در این روایت باید عالم مورد نظر حدیث را تبیین کرد چراکه در این حدیث فرموده است عالمی که از بهره ببرند و برتری این عالم بر هفتاد هزار عالم دلیلی روشن برای ما داشته باشد.
 
وی با اشاره به ابعاد یک عالم منطبق بر این حدیث گفت: یک عالم حقیقی را می‌توان از چند بعد مورد بررسی قرار داد چراکه عالم مورد وصف امام باقر(ع) حداقل این ویژگی‌ها را باید داشته باشد.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به بعد علمی عالم و تأثیر آن در جامعه اسلامی عنوان کرد: طلاب علوم دینی باید در رسیدن به قله‌های رفیع علمی همتی مضاعف ورزند چراکه در این دنیا عمر انسان بسیار محدود است.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که دومین ویژگی یک عالم شاخص اسلامی بعد اخلاقی است، گفت: در روایتی از معصومین آمده است که عالم کسی است که افعال او همان اقوال او باشد.
 
وی ادامه داد: شاخص سوم یک عالم تأثیرگذار زمان‌شناس بودن او است و باید در نظر داشته باشیم که امام و رهبری که به درجه ولایت رسیده‌اند به دلیل همین زمان‌شناسی آن‌ها است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این‌که چهارمین شاخص برای یک عالم این است که از فرصت‌های خود به‌درستی استفاده کند، گفت: طلاب و فضلای حوزه بدانند که همه این ویژگی‌های بیان‌شده را باید در سیره تحصیلی و طلبگی خود بکار ببندند تا بتوانند نیازهای روز جامعه اسلامی را تأمین کنند.
 
وی افزود: باید طلاب در کنار مسؤولان برای تحقق یک حوزه با توانمندی تبلیغ در خارج کشور همراهی کنند و این رسالت و هدف مهم را به سرانجام برسانند.
 
وی با اشاره به اهمیت فراگیری زبان‌های خارجی گفت: امروز ما در شهرهای مدینه و مکه شاهد آن هستیم که فرقه منحرف وهابیت برای تبلیغ افکار پلید خود اقدام به یادگیری زبان‌های متعدد خارجی کرده و در حال تبلیغ هستند./921/پ202/س
ارسال نظرات