۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۷۷۲۲۶
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

اخلاص در عمل و گفتار شرط موفقیت در تبلیغ دین است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، گفتار و عمل یک مبلغ را از عوامل مهم نزدیک شدن مردم به دین و ارزش های اسلامی دانست و گفت: مردم به عالم با عمل بیشتر اهمیت می دهند و توجه می کنند.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشت معاونان تبلیغ شهرهای استان مازندران گفت: گریز از دین عواملی دارد که مهم ترین آنها مرتبط با عملکرد نادرست اهل علم و خواص است.

 

وی با اشاره به این که گفتار خوب تأثیر خود را در جای خودش دارد و بی تأثیر نیست، اما گفتار به همراه عمل برتر است، افزود: مردم به عالم با عمل بیشتر اهمیت می دهند و توجه می کنند، همانند انبیاء که در بین مردم خود بهترین و برترین بودند و به حرف هایشان عمل می کردند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: صرف قلم فرسایی و کتاب نوشتن عالم بودن نیست، کسی که قلم میزند و به نوشته های خود پایبند نیست نباید انتظار تأثیر گذاری سخنانش در مخاطبان را داشت.

 

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: امیرمؤمنان علی(ع) می فرمودند از چیزی منع نکردم، مگر آنگه خودم از انجام آن پرهیز کردم و چیزی را به شما سفارش نکردم، مگر اینکه خودم به آن عمل کرده باشم، اینگونه است که در سیره بزرگان و معصومین از بهترین افراد روزگار خود بودند.

 

وی با تبیین عامل به علم بودن از منظر امام راحل گفت: امام خمینی(ره) در بعضی اوقات تابستان که به استراحت می رفتند، مشاهده می کردند که مردم آن خطه مقید به آداب شرعی هستند، به همین جهت اشاره داشتند که این مکان زیستگاه عالمی عامل بوده است.

 

حجت الاسلام صادقی همچنین با تشریح کردن گوشه ای از وقایع معراج حضرت رسول(ص) بیان داشت: لغزش عالم همانند شکست یک کشتی است، کشتی که می شکند هم خودش در آب فرو می رود و هم افراد حاضر در آن کشتی، عالم هم اگر لغزش کند عده ای را با خود به منجلاب می کشاند./950/پ202ب1

ارسال نظرات