۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۲۷۷۲۶۹
استاد حوزه و دانشگاه:

تعطیلات تابستان فرصتی ویژه برای طلاب جهت پرداختن به رسالت تبلیغی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام یعقوبی گفت: تنوع در برنامه طلاب زیاد بوده و طلبه نباید تنها به درس خواندن بپردازد، همچنین تعطیلات تابستان فرصتی مغتنم را برای انجام رسالت تبلیغی آنان مهیا می‌سازد.
طلاب

حجت الاسلام مهدی یعقوبی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به تعطیلات طلاب و نحوه بهره گیری از آن اظهار کرد: تعطیلی برای علم‌آموزی، به ویژه آن علمی که طلاب به دنبال آن هستند، معنا ندارد و برنامه روزانه طلاب باید زمان خالی نداشته باشد.


این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بدین جهت که درس های اصلی حوزه در طول تابستان تعطیل است، باید طلبه به آموزش های مورد نیازی که در راستای علم آموزی است، همانند قرآن و بحث های تبلیغی روی بیاورد و در آن ها مسلط شود؛ در حقیقت زمینه های پژوهشی برای طلاب زیاد هستند.

 

وی با بیان این که اگر خوب از این فرصت استفاده شود، طلاب می توانند پیشرفت چشمگیری کنند، گفت: تنوع کار در این زمینه زیاد است و طلبه نباید تنها به درس خواندن بپردازد، از مدت ها پیش  بحث های خاصی همانند تبلیغ مطرح بوده و تعطیلات تابستان فرصتی مغتنم را برای انجام رسالت تبلیغی مهیا می سازد.


طلاب با  برنامه ریزی غلط در طول فعالیت های روزمره خود به بنیان خانواده خدشه  وارد نکنند

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که طلبه ها باید در کنار علم آموزی، استراحت و تفریح نیز داشته باشند، خاطر نشان کرد: در عمق علم آموزی تعطیلی خاصی وجود ندارد، همچنین این آموزش باید پیوسته همراه با تفریح باشد و تنوع را اگر به کار بدهیم، سبب استراحت می شود. هر طلبه ای  نیازمند این است که ایام روز خود را به چند بخش تقسیم شود تا آمادگی برای درس پیدا کنند.


این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: طلبه باید با برنامه ریزی به همه کار های روزمره توجه کند و بخشی از آن را به خانواده اختصاص دهد اما سفر های تبلیغی عرصه را تنگ می کند، اگر برنامه آن ها صرف درس مطرح باشد، نباید به به امور خانه و خانواده خدشه ای وارد شود.


وی با بیان این که تبلیغ دین به لحاظ اهمیت در همه سال به طور یکسان باید در برنامه طلاب قرار بگیرد، تصریح کرد:  تبلیغ تنها شدت آن در برخی فرصت ها  افت و خیز دارد، همچنین چنین اصلی شاید در برخی ایام سال کم رنگ تر دیده شود و در ایام مناسبتی ویژه تر به آن پرداخته شود؛ بدون شک هر چیزی برد کم و بیش دارد و باید با تبلیغ طول سال به نشر آموزه های دینی پرداخت./864
/ت302/ح

ارسال نظرات