۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۲۷۷۵۰۶

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ تقدیر رییس سازمان دارالقرآن کشور از تلاش‌های قرآنی استاندار خوزستان، انجام کاشی‌کاری حرم حضرت زینب(س) از سوی ستاد عتبات خوزستان، موفقیت عکاس خوزستانی در جشنواره عکس شهدای غواص و حضور ۳۰ دانش‌آموز دختر خوزستانی در جشنواره قرآن، نماز و عترت کشوری از مهم ترین عناوین اخبار کوتاه خوزستان است.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مهدی قره‌شیخ‌لو، رییس سازمان دارالقران کریم کشور با ارسال لوح سپاس، از تلاش‌های مقتدایی، استاندار خوزستان در اجرای برنامه «بوسه بر پیشانی ماه خدا» ویژه ماه رمضان تقدیر و تشکر کرد.

 

وی حمد و ثنا ذات لایزالی را سزد که ما را به تاج کرامتش مزین فرمود، ابراز داشت: «لقد کرمنا بنی آدم» و از زلال حکمت قرآن اندیشه‌مان را تابناک و زبان را گویا کرد.

 

قره شیخ لو با اشاره به آیه قرآنی «الرحمن علم القرآن خلق الانسان علمه البیان» ادامه داد: شکر و حمد از آن اوست که ما را از اصحاب رمضان، ماه شریف نزول قرآن کریمش گرداند تا جان‌ها را به منطق استوار قرآنی قوامی الهی بخشد.

 

رییس سازمان دارالقران کریم کشور با بیان این که اکنون که بحمدالله جناب‌عالی با بهره معنوی و سرمایه سترگ دینی و دلی آکنده از عشق به قرآن کریم در این بهار قرآن آغازگر حرکتی معنوی بوده، ادامه داد: عطر برنامه‌های پرنشاط این ماه میهمانی حضرت حق را با اجرا طرح زیبای «بوسه بر پیشانی ماه خدا» در فضای خوزستان ولایت‌مدار به مشام رسانیده‌اید.

 

وی تصریح کرد؛ برخود لازم می‌دانم تا صمیمانه‌ترین سپاس و تقدیر را تقدیم حضورتان نموده و از خداوند متعال انس با قرآن وحشر و شفاعتش را برایتان آرزو کنم.

 

انجام کاشی‌کاری حرم حضرت زینب از سوی ستاد عتبات خوزستان

محمدتقی چارمحالی، معاون فرهنگی ستادبازسازی عتبات عالیات استان خوزستان، خبرداد: عملیات کاشی‌کاری 7 رنگ رواق حرم حضرت زینب(س) همزمان با اعزام نخستین گروه کاشی‌کار از هفته پایانی تیر ماه آغاز شده است.

 

وی با بیان این که ستاد استان از نیروهای کاشیکار اصفهان برای انجام این مأموریت دعوت کرده است، گفت: کارشیکاری سقف و دیوارهای رواق حرم حضرت زینب(س) در حال انجام است و پس از آن کاشیکاری گلدستههای حرم انجام خواهند شد.

 

معاون فرهنگی ستادبازسازی عتبات عالیات استان خوزستان، بیان کرد: ترمیم و طلاکاری گنبد حرم حضرت زینب(س) با استفاده از طلاهای اهدایی بانوان خوزستانی نیز در حال حاضر به پایان رسیده است که مقرر شد مراسم رونمایی از آن نیز برگزار شود.

 

چارمحالی در خصوص پروژه ساخت دربهای حرمین عسکریین با بیان اینکه 95 درصد کار انجام شده است، ابراز داشت: دربهای ساخته شده برای جفت و جور کردن و سوار کردن نهایی به اصفهان منتقل شدهاند.

 

عکاس خوزستانی؛ برنده جایزه جشنواره عکس شهدای غواص

براساس این گزارش، جشنواره عکس مردمی معراج که با موضوع تکریم و تشییع شهدای غواص از سوی شبکه مستند سیما برگزار شده بود، به‌مناسبت عید سعید فطر برگزیدگان خود را شناخت.

 

بنابراین گزارش، هیأت انتخاب و داوری جشنواره معراج پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره، تعداد 133 قطعه عکس را شایسته حضور در بخش مسابقه دانست که از میان این آثار برگزیده نفرات اول تا پنجم معرفی شدند.

 

گفتنی است، جایزه چهارم این جشنواره به مبلغ 10 میلیون ریال به مجموعه هفت عکسی محمد آهنگر از اهواز اختصاص یافت.

 

لازم به ذکر است، آثاری که پس از مهلت قانونی جشنواره مردمی معراج، 10 تیرماه سال جاری به دبیرخانه ارسال شده اند مورد داوری قرار نگرفتند.

 

حضور 30 دانش‌آموز دختر خوزستانی در جشنواره قرآن، نماز و عترت کشوری

علی بلاسم، رئیس اداره قرآن نماز و عترت اداره ‌کل آموزش و پرورش خوزستان خبرداد: 30 دانش آموز دختر خوزستانی در رشته های غیرآوایی در مرحله کشوری سی و سومین جشنواره دانش آموزی قرآن، نماز و عترت حضور خواهند اشت.

 

وی ادامه داد: دانش‌آموزان دختر استان خوزستان شرکت‌کننده در سی و سومین جشنواره دانش‌آموزی قرآن، نماز و عترت سراسر کشور شامگاه 6 مرداد به شیراز اعزام می‌شوند.

 

رییس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: این دانش آموزان از پایه هفتم تا چهارم متوسطه با دیگر دانش‌آموزان کشور در رشته‌های تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز رقابت می‌کنند.

 

بلاسم با بیان این که چهارشنبه 7 مرداد این دانش‌آموزان در آیین افتتاحیه این مسابقات به میزبانی سالن عترت دانشگاه شیراز حضور خواهند یافت، اظهار داشت: دانش‌آموزان دختر سراسر کشور در روزهای 7 تا 10 مردادماه در شیراز حضور دارند که رقابت‌ آنها 8 و 9 مرداد برگزار می شود.

 

رییس اداره قرآن نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: شنبه، 10 مرداد مراسم اختتامیه و اعلام نفرات برگزیده این مسابقات برگزار خواهد شد./9453/پ203/ب4

ارسال نظرات