۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۲۷۷۷۲۹
آیت‌ الله دری نجف آبادی:

روحانیان مفاهیم دینی را متناسب با نیاز جامعه به روز کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌ الله دری نجف آبادی گفت: روحانیان باید از اعتماد مردم نسبت به خود در راستای احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی نهایت بهره را ببرند و مفاهیم دینی را متناسب با نیاز جامعه به روز کنند.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌ الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، عصر امروز چهارشنبه هفتم مرداد، در جمع طلاب جوان حوزه علمیه المهدی(عج) اراک بیان داشت: روحانیان و طلاب در راستای روشنگری دینی و اخلاقی و هدایت مردم به ویژه جوانان، وظیفه خطیری بر دوش دارند.

 

روحانیان در راستای هدایت جوانان در جامعه گام بردارند

آیت‌ الله دری نجف آبادی با بیان این که روحانیان و طلاب باید به عنوان فرماندهان جنگ نرم در جامعه نقش آفرینی کنند، اظهار داشت: روحانیان و طلاب باید با صبر و بردباری در راستای هدایت جوانان این مرز و بوم در مسیر سعادت جامعه گام بردارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: جامعه روحانیان از آغاز نهضت امام خمینی در سال 1342 همواره در صحنه بوده اند و با جان و دل از آرمان های امام راحل پشتیبانی کردند.

 

نقش روحانیان در آموزش مسایل اجتماعی و جهت دهی فرهنگی جامعه

امام جمعه اراک با بیان این که روحانیان نقش مهمی در آموزش مسایل اجتماعی و جهت دهی فرهنگی جامعه به عهده دارند، اظهار داشت: آموزش های طلاب و روحانیان بر اساس موازین دین مبین اسلام است و مردم نیز نظرات و آموزش های آن ها را به خوبی می پذیرند.

 

بین مردم و جامعه روحانیان پیوند عمیقی برقرار است

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بین مردم و جامعه روحانیان پیوند عمیقی برقرار است، تصریح کرد: دشمنان با توطئه ها و برنامه های گسترده خود قصد دارند بین مردم و روحانیت جدایی بیندازند، اما ملت بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هر روز بیشتر از دیروز با قشر روحانی ارتباط برقرار می کنند.

 

آیت‌ الله دری نجف آبادی با بیان این که جامعه روحانیان رسالت تاریخی مهمی را برعهده دارند، تصریح کرد: طلاب و روحانیان باید با بهره گیری از تعالیم دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) جامعه را به سمت وسوی معنویت هدایت کنند.

 

جامعه روحانیان ساده زیستی را سرلوحه امور خود قرار دهند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: روحانیان باید از اعتماد مردم نسبت به خود در راستای احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی نهایت بهره را ببرند و مفاهیم دینی را متناسب با نیاز جامعه به روز کنند.

 

امام جمعه اراک با تاکید بر این که جامعه روحانیان ساده زیستی را سرلوحه امور خود قرار دهند، اظهار داشت: زندگی روحانیان باید در صف متعارف جامعه باشد همچنین با ساده زیستی در راستای پیشرفت در مسیر علوم دینی تلاش کنند./842/پ202/ب4

ارسال نظرات