۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۷۹۱۹۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

مشکلات جامعه با عمل به قرآن حل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اگر به آیه هایی که در مورد خبر در قرآن کریم آمده عمل شود بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.
حجت الاسلام حبيب الله ارزاني حجت الاسلام حبيب الله ارزاني مراسم روز خبرنگار در اصفهان مراسم روز خبرنگار در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حبیب الله ارزانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان اصفهان در هتل آسمان این شهرستان با تبریک روزخبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و دیپلمات های ایرانی در افغانستان گفت: برای بحث خبر در قرآن 80 آیه آمده است.

 

وی با اشاره به این که در آیه 80  سوره حجرات خداوند به مومنان می گوید اگر خبری را دریافت کردید در باره صحت آن تحقیق کنید، افزود: اگر به آیه هایی که در مورد خبر در قرآن کریم آمده عمل شود بسیاری از مشکلات در جامعه برطرف خواهد شد.

 

حجت الاسلام ارزانی در ادامه نبی را به معنای خبر رسان تفسیر کرد و با اشاره به این که خبررسانی و خبرنگاری شغل انبیای الهی است یاد آور شد: خداوند به پیامبر می فرماید، به مردم بگو که خدا هم غفور است و هم رحیم است.

 

وی در ادامه با اشاره به تجلیل از یکصد و بیست نفر از خبرنگاران رسانه های استان اصفهان و انتخاب خبرنگار برتر در این مراسم گفت: انتخاب خبرنگار برتر کار بسیار سخت و دشواری بود و دعوت ازهمه خبرنگاران غیر ممکن بود، از این رو بعد از جلسات مکرر و پنج جلسه ویژه قرارشد روز خبرنگار با این شیوه برگزار شود تا آسیب های کمتری به دنبال داشته باشد.

 

حجت الاسلام ارزانی در ادامه ثبت نام در سایت سمان را برای فعالیت خبرنگاران مهم قلمداد کرد و یاد آور شد: تا کنون ثبت نام یکصد و شصت نفر از خبرنگاران استان اصفهان در سایت سمان تأیید شده است.

 

به گفته وی، خبرنگاران استان اصفهان بیش از چند صد نفر هستند که تنها ثبت یکصد و شصت نفر آنها در سایت سمان تأئید شده است و ما بقی خبرنگاران باید نسبت به ثبت نام خود در سایت سمان اقدام کنند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه رتبه بندی خبرنگاران به لحاظ فعالیت های خبری آنها را مهم قلمداد کرد و گفت: برای شناسایی و معرفی خبرنگاران برتر استان اصفهان رتبه بندی خبرنگاران استان یکی از مسائل مهم این حوزه محسوب می شود.

 

حجت الاسلام ارزانی همچنین از آماده شدن 9 بسته حمایتی و مسائل مربوط به خبر و خبرنگاران خبرداد و افزود: قرار این 9 بسته حمایتی در جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان مطرح شود و در آن خبرنگاران، به سه دسته خبرنگار کار آموز، ارشد و خبرنگار خبره رتبه بندی شوند.

 

شایان ذکر است در مراسم تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری ها، نشریات، روزنامه ها، نشریات محلی و سایت های خبری استان اصفهان که به مناسبت روز خبرنگار با حضور نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، استاندار اصفهان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و مسؤولان این شهرستان امروز در هتل آسمان اصفهان برگزارشد، از 120 نفر خبرنگاران استان اصفهان تجلیل شد./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات