۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۷۹۳۳۵
به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت؛

نشست هم اندیشی اعضای خبرگزاری رسا با مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ اعضای دفتر استانی خبرگزاری رسا به مناسبت روز خبرنگار، پیش از ظهر امروز با مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی دیدار و گفت‌وگو کردند.
ديدار با حجت الاسلام انتظاري ديدار با حجت الاسلام انتظاري ديدار با حجت الاسلام انتظاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اعضای تحریریه دفتر خبرگزاری رسا در تبریز به مناسبت روز خبرنگار با حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

حجت الاسلام انتظاری در این دیدار با موفق خواندن خبرگزاری رسا در عرصه اطلاع رسانی حوزوی افزود: حوزه های علمیه مرکز سعادت جامعه اسلامی است، از این رو لازم است حوزه های علمیه در متن جامعه و در ارتباط با جامعه باشند.

 

وی نظام اسلامی را برخاسته از حوزه های علمیه عنوان کرد و افزود: ارتباط دوسویه میان حوزه های علمیه و جامعه جهت آشنایی با متن حوزه های علمیه ضروری است، آگاهی از فعالیت‌های درون حوزه ها این ارتباط را استحکام می بخشد.


حجت‌الاسلام انتظاری با اشاره به اهمیت رسانه و اطلاع رسانی حوزوی، افزود: در ایجاد این ارتباط و رابطه تنگاتنگ میان حوزه های علمیه و جامعه، رسانه از جایگاه خاصی برخوردار است و می تواند در این راستا نقشی بی بدیل ایفاء کند.

 

مدیر حوزه های علمیه استان با اشاره به ارزش و جایگاه دینی خبر و خبررسانی، اظهار داشت: ارزش و جایگاه خبر در میان متون دینی به قدری برجسته است که در قرآن کریم سوره ای را به نام خبر؛ «سوره نباء» نام گذاری کرده اند، بنا براین ارزش اطلاع رسانی صحیح، دقیق و سریع با حفظ امانت داری در ارائه خبر  از جهت اخلاق دینی بسیار با اهمیت است.

 

گفتنی است، مرتضی شفیعی، مسؤول دفتر خبرگزاری رسا در تبریز، با ابراز خرسندی از این دیدار، به ارائه گزارشی از فعالیت های این دفتر در سال اخیر پرداخت و گفت: دفتر خبرگزاری رسا در استان در ارائه اخبار حوزوی و اطلاع رسانی متن حوزه های علمیه سعی وافری دارد.

 

وی در این دیدار از آمادگی دفتر خبرگزاری رسا در استان جهت برگزاری دوره های جریان شناسی سیاسی و رسانه ای همراه با آموزش خبرنگاری خبر داد.

 

مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی از هرگونه ارتباط دوسویه رسانه‌ای با حوزه های علمیه و اطلاع رسانی در راستای مخابره کردن اخبار حوزوی و افزایش آگاهی رسانه‌ای حوزه‌های علمیه استقبال کرد./854/پ202/ح

ارسال نظرات