۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۷۹۵۶۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

برنامه های دهه کرامت مردمی و جوان پسند برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی بر مردمی و جوان پسند بودن برنامه های گرامیداشت دهه کرامت تأکید کرد و گفت: باید نقش دستگاه ها و نهادهای دولتی در برگزاری برنامه های این ایام، هدایتی و نظارتی باشد.
حجت الاسلام يعقوبي- نشست دهه کرامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام حمعه بجنورد، امروز در جمع مدیران دستگاه های فرهنگی و مذهبی استان، با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت، بر برگزاری باشکوه برنامه های این ایام در استان تأکید کرد.

 

وی از تشکیل شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در استان خبر داد و افزود: در برنامه های گرامیداشت این دهه باید بر مردمی و جوان پسند بودن مراسمات توجه ویژه ای شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید نقش دستگاه ها و نهادهای دولتی در برگزاری برنامه های دهه کرامت هدایتی و نظارتی بوده و فعالیت اصلی را مردم و تشکل های مردمی انجام دهند، خاطرنشان کرد: مشارکت بیشتر مردم در برگزاری برنامه های مذهبی و انقلابی منجر به حضور بیشتر جوانان در این مراسمات و ماندگاری آنها می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با بیان این که کرامت جانمایه و روح رسالت، مأموریت و دعوت انبیای الهی است، افزود: پیامبر گرامی اسلام نیز برای رساندن انسان ها به قله کرامت مبعوث شد و پس از حضرت محمد(ص) نیز رسالت و تلاش ائمه اطهار(ع) و اولیای الهی در راستای دست یابی انسان ها به این مهم بوده است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان این که در کرامت انبیای الهی هیچ شکی نیست، تصریح کرد: انبیا و ائمه اطهار(ع) از باطن ما خبر داشته و نیات ما را می خوانند به همین دلیل می بایست با قلبی پاک و نیتی درست به آنها متوسل شویم تا جواب مناسبی دریافت کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه نخستین فردی که در جبهه حق کرامت نشان داد، هابیل در برابر قابیل بود، افزود: اکنون نیز دهه کرامت یکی از مباحث اصلی در تقویت فرهنگ رضوی و فرهنگ ولایت مداری در جامعه است به همین دلیل باید توجه ویژه ای به آن شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که در دهه کرامت امسال شاخص ترین برنامه استان برگزاری دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی است، اضافه کرد: تاکنون پنج دوره این جشنواره در استان برگزار شده که برگزاری آن تراز فرهنگی خراسان شمالی را افزایش داده است.

 

وی با بیان این که برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد، خراسان شمالی را به عنوان پایگاه تئاتر دینی کشور مطرح می کند، خاطرنشان کرد: باید مسؤولان و متولیان فرهنگی و مذهبی استان در راستای برگزاری باشکوه تر این جشنواره ملی، همدلی و همراهی کاملی داشته باشند.

 

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان شمالی نیز در این نشست، اظهار کرد: برگزاری کارگاه خانواده اسلامی، برگزاری کلاس های مهارت های زندگی و سبک زندگی اسلامی در روز دختران، برپایی چندین نمایشگاه عفاف و حجاب و کارگاه نگرش دیگر به عفاف و حجاب، جشنواره عکس، تجلیل از خادمان مساجد، رونمایی از کتاب شمس طوس و حضور خدام رضوی با عنوان کاروان زیر سایه خورشید از جمله برنامه های پیش بینی شده برای برگزاری در دهه کرامت در استان به شمار می روند.

 

گفتنی است، دهه اول ماه ذی‌العقده که روز نخست آن با ولادت حضرت معصومه(س) و پایان آن نیز با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(ع) همزمان است؛ به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات