۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۷۹۶۰۱
مدیر حوزه علمیه امام مهدی:

پیروی از ولایت انسان را به درجات بالا می رساند

خبرگزاری رسا _ مدیر حوزه علمیه امام مهدی(ع) با اشاره به این که مقام شهدا بالاترین مقام ها است، گفت: پیروی از ولایت، انسان را در عالم به درجات بالا و حیات طیبه می‌رساند.
حجت الاسلام رضا افاضاتي

به گرارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام رضا افاضاتی، مدیر حوزه علمیه امام مهدی(ع) کرمان ظهر امروز در مراسم تشییع شهید شیخ شعاعی در مدرسه محمودیه کرمان با جمعی از طلاب و روحانیان کرمان، گفت: انسان باید در زندگی خود سعی کند که خود را به حیات طیبه برساند تا در آخرت زندگی خوبی را داشته باشد.

 

وی افزود: شهدا در دوران دفاع مقدس توانستند که خود را با اعمال صالح به حیات طیبه برسانند و انسان های امروز باید شهداء را الگوی خوبی در زندگی ها قرار دهند.

 

حجت الاسلام افاضاتی با اشاره به این که مقام شهدا بالاترین مقام ها است، خاطرنشان کرد: حیات مادی یکی دیگر از حیات ها در زندگی آخرت محسوب می شود که در رتبه بعد، حیات طیبه وجود دارد، که به راحتی بدست نمی آید.

 

استاد حوزه علمیه با توجه به این که پیروی از ولایت، انسان را در عالم به درجات بالا می رساند، اظهار داشت: انسان باید در جهان مادی علاوه بر انجام اعمال صالح، اخلاص را هم داشته باشد.

 

مدیر حوزه علمیه امام مهدی(ع) بیان داشت: کسانی که در زندگی های خود ایمان به خدا و پیروی واقعی امام خود بودند، خدا آن ها را به یک حیاتی هدایت می کند که بعضی از مفسران قرآن می گویند این حیات، همان حیات طیبه است.

 

وی با توجه به این که آیات قرآن نور هستند و باید به آیات قرآن عمل کنیم، افزود: اگر انسان در زندگی خود در آیات قرآن تأمل کند، متوجه می شود که حیات طیبه یکی از بالاترین مقام ها در بهشت محسوب می شود.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که شهدا توانستند خود را به درجات بالایی همچون مقام شهادت برسانند، خاطرنشان کرد: اگر کسی آیات قرآن را خواند ولی عمل به آن ها نکرد عمر خود را هدر داده است ولی شهدا توانستند این آیات را با شهادت عملی کنند.

 

حجت الاسلام افاضاتی یادآور شد: انسان ها باید در دنیای مادی مراقب خودشان باشند و ممکن که افراد خوب در آخرهای عمر خود دچار غفلت شوند زیرا شیطان همیشه در کمین انسان ها است و می‌خواهد آن ها را منحرف کند.

 

وی با بیان این که شهدا مجاهد در راه خدا هستند، تأکید کرد: کسی که بتواند در دنیا مجاهد خوبی برای اهل بیت(ع) باشد در زندگی خود پیروز می شود.

 

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: طلبه ها سعی کنند که در زندگی های خود آیات قرآن را همچون شهدا عملی کنند، زیرا خواندن آیات بدون عمل فایده ای را در بر ندارد./972/پ202/ح

ارسال نظرات