۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۷۹۸۴۸
به مدت چهار روز؛

نخستین کارگاه آموزشی پژوهش اساتید حوزه علمیه مازندران آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین کارگاه آموزشی پژوهش اساتید سطح دو مدارس علمیه مازندران از امروز به مدت چهار روز در ساری آغاز به کار کرد.
کارگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، نخستین کارگاه آموزشی پژوهش اساتید سطح دو مدارس علمیه مازندران از امروز به مدت چهار روز در ساری آغاز به کار کرد.

 

حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی با بیان این که در این دوره آموزشی 20 نفر از اساتید مدارس علمیه سطح دو استان حضور دارند، افزود: این دوره آموزشی به صورت کارگاهی در چهار روز برگزار می شود.

 

وی آشنایی با مهارت های پژوهشی، روش تحقیق، نگارش مجلات و نشریه ها، نحوه نگارش پایان نامه و نگارش مقالات کوتاه و بلند را از جمله مهم ترین سرفصل های آموزشی این دوره عنوان کرد.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کارگاه آموزش پژوهش اساتید حوزه علمیه استان به مدت 72 ساعت است، ادامه داد: در نخستین دوره این کارگاه آموزشی اساتید حوزه علمیه استان به مدت 40 ساعت مهم ترین مسائل  مباحث مربوط به پژوهش را فرا خواهند گرفت.

 

وی با اشاره به این که حجت الاسلام اسلام پور از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه به عنوان استاد این دوره آموزشی حضور خواهد داشت، افزود: در پایان این دوره آموزشی به اساتید شرکت کننده گواهی حضور ارائه خواهد شد.

 

حجت الاسلام زارع با بیان این که از توان اساتید شرکت کننده در این دوره آموزشی در آینده به عنوان معاونان و کارشناسان پژوهش مدارس علمیه استان بهره گرفته خواهد شد، بیان داشت: همچنین هفت نفر از توان اساتید نخبه این دوره آموزشی در آینده به عنوان اساتید دوره های دانش افزایی پژوهش استفاده خواهد شد.

 

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت شناسایی ظرفیت های پژوهشی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: در حال حاضر طلاب و اساتید پژوهشگر و محقق در مدارس علمیه شهرستان ها هستند که به دلیل فراهم نبودن بستر فعالیت های پژوهشی از ظرفیت آنها به خوبی استفاده نمی شود.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، شناسایی طلاب و اساتید پژوهشگر را یکی از مهم ترین برنامه های این معاونت اعلام کرد و گفت: باید تلاش شود ضمن شناسایی این ظرفیت ها، زیر ساخت های پژوهشی را نیز در مدارس علمیه فراهم کنیم تا شاهد ظهور و بروز پژوهش در حوزه علمیه باشیم.

 

حجت الاسلام زارع تقویت روح پژوهش را حرکت در مسیر تحول در حوزه دانست و خاطرنشان کرد: اگر ما به دنبال تحول در حوزه هستیم باید زیرساخت های پژوهشی در مدارس علمیه را فراهم کنیم.

 

وی با بیان این که باید نگاه فعالیت های پژوهشی در میان طلاب تقویت شود، گفت: مسأله پژوهش باید به شیوه ای هدفمند و با سازوکاری مشخص در مدارس علمیه دنبال شود تا به یک نتیجه مثبت ختم شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات