۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۰
کد خبر: ۲۸۰۴۰۱
کارشناس مذهبی تبیین کرد؛

برتری جایگاه چهارده معصوم بر سایر مخلوقات عالم

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی به برتری جایگاه چهارده معصوم(ع) بر سایر مخلوقات عالم اشاره کرد و گفت: تمام موجودات به واسطه نور اهل بیت(ع) خلق شده اند و برکات آسمانی به واسطه این بزرگوران نازل می شود.
برتری جایگاه چهارده معصوم بر سایر مخلوقات عالم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم صادق مسجدی، کارشناس مذهبی، شب گذشته در سلسله نشست های در سایه سار رضوان که با موضوع « برتری چهارده معصوم(ع) روح همه خلایق»، در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، به خلقت نوری ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و گفت: تمام موجودات به واسطه نور اهل بیت(ع) خلق شده اند.

 

وی با اشاره به این که اگر افراد در دنیا با ائمه اطهار(ع) باشند در آخرت نیز با ایشان هستند، ابراز کرد: ائمه اطهار(ع) همچون کشتی نوح هستند که مسافران خود را به بهشت می رسانند و بهشتیان در مقام و درجه نزدیک این بزرگوارن هستند.

 

این کارشناس مذهبی به معجزات ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و گفت: مردم معجزات اهل بیت(ع) را مشاهده می کردند، اما دل تاریک آن ها، مانع از ایمان آوردن آن ها می شد. معجزه با سحر متفاوت است؛ معجزه امری است که افراد از آوردن آن عاجز هستند و خداوند آن را به کسانی که وظیفه سنگین نبوت و امامت را دارند، داده است.

 

صادق مسجدی به معجزات انبیای الهی اشاره و اظهار کرد: زنده کردن مردگان، معجره خضرت عیسی(ع) و  قرآن کریم، معجزه، پیامبر اسلام(ص) است، قرآن، معجزه ای است که کسی در طول تاریخ نتوانسته است، آیه ای مانند آیات آن بیاورد.

 

وی به جایگاه و اهمیت زیارت جامعه کبیره اشاره و ابراز کرد: زیارت جامعه کبیره، درس امام شناسی و زیارت تمام ائمه معصومین(ع) است و زمانی که به حرم های این بزرگواران مشرف می شوید با خواندن زیارت جامعه کبیره، تمام اهل بیت(ع) را زیارت می کنید.


این کارشناس مذهبی گفت: ائمه اطهار(ع) واسطه فیض هستند؛ چرا که در فرازی از زیارت جامعه کبیره در مورد فضیلت ائمه اطهار می خوانیم، «بِکُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِکُمْ یَخْتِمُ [اللَّهُ‏] وَ بِکُمْ یُنَزِّلُ الْغَیْثَ، خدا با شما آغاز کرد و با شما ختم مى‏ کند و به خاطر شما باران فرو مى‏ ریزد.».

 

برکات آسمانی به واسطه ائمه اطهار(ع) نازل می شود
وی در ادامه با اشاره به این که ائمه اطهار(ع) معدن علم الهی هستند، افزود: هر دعایی که بالا می رود و هر برکتی که از آسمان نازل می شود، به خاطر وجود ائمه اطهار(ع) است و بواسطه ایشان، هستی برپاست؛ «وَ بِکُمْ یُمْسِکُ السَّمَاءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلا بِإِذْنِهِ».

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به این که ولایت دارای درجه است که بالاترین آن مخصوص ائمه اطهار(ع) است، گفت: پذیرش توبه حضرت آدم(ع) به واسطه ائمه اطهار(ع) بود، حضرت زکریا نیز برای فرزنددار شدنش، خداوند را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قسم داد.

 

صادق مسجدی اظهار کرد: فرزندانی که محب اهل بیت(ع) هستند در دامن مادری پاک پرورش یافته اند و ما باید به سبب این نعمت، شکر گزار خداوند متعال باشیم.

 

وی با یادآوری این که شناخت امام، امری واجب است، افزود: باید امام خود را بشناسیم؛ چرا که اگر امام خود را نشناسیم به مرگ جاهلیت از دنیا می رویم.

 

این کارشناس مذهبی با بیان این که در دوره آخر الزمان که فتنه ها زیاد است، انسان باید سوار کشتی اهل بیت(ع) شود تا سالم بماند، گفت: کسانی که بر کشتی اهل بیت(ع) سوار می شوند نجات پیدا می کنند و کسانی که به مسیر انحراف کشیده می شوند به هلاکت می رسند./1309/پ202/ح

ارسال نظرات