۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۸۰۴۲۸
نماینده مردم مشهد در مجلس:

دلیلی برای تعجیل در بررسی برجام نداریم

خبرگزاری رسا ـ نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند بررسی برجام گفت: دلیلی بر تعجیل وجود ندارد؛ حدود 65 روز فرصت داریم؛ رهبری ما را مأمور به حفظ منافع و مصالح ملی کرده اند و تردید ندارم که در یکی دو ماه آینده اشاراتی را از ایشان دریافت خواهیم کرد تا تکلیف خود را کشف کنیم.
حجت الاسلام بحريني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی شب گذشته در نشست نقد و بررسی توافق نامه هسته ای که با حضور سه تن از نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از نخبگان فرهنگی سیاسی مشهد مقدس در محل حسینیه قرآن و عترت برگزار شد، با اشاره به این که توافق نامه ژنو و بیانیه لوزان نسل های گذشته توافق وین بوده اند، گفت: متنی که به عنوان توافق نامه وین در اختیار ما است، اسلافی دارد و نسل سوم موافقت نامه ها است که اگر کسی بخواهد مفادش را متوجه شود باید دو مورد قبلی را نیز متوجه شده باشد.

 

وی با بیان این که سه متن مذکور را مورد بررسی قرار داده و به تسلط حداقلی روی آن ها رسیده است، افزود: من ترجیح می دهم برای موضع گرفتن عجله نکرده، مواضع پخته تری اعلام کنیم و تکلیف ملی خود را با استدلال بیش تری انجام دهیم.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من اعتقاد جدی دارم که اگر جمع بندی مذاکرات توسط مجلس یا شورای عالی امنیت ملی رد شود، به بسیاری از اهداف ایستادگی مان در دهه اخیر رسیده ایم.

 

حجت الاسلام بحرینی در تشریح سخن خود، با اشاره به مهلت 90 روزه کشورها برای رسیدگی برجام، افزود: اگر بتوانیم این عزم ملی را ایجاد کنیم و با هدف رسیدن به توافقی بهتر از توافق وین، آن را رد کنیم، حدس قوی می زنم که دیر یا زود آنها مجددا به سراغ ما آمده و میز مذاکره دومی تشکیل می دهند که آن جا دست ما بالاتر است.

 

وی خاطرنشان کرد: ما توسط رهبر معظم انقلاب مأمور شده ایم که مصالح و منافع ملی را در نظر بگیریم؛ یعنی ما سه نماینده و سایر همکاران مان وظیفه داریم منافع ملی را تأمین کنیم و رآی مان منتج به این امر شود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سطح جامعه دو گونه بحث داریم و کسانی که درگیر این بحث ها هستند، دست شان خیلی پر بوده و می توانند با قوت بحث کنند؛ یکی مخالفان مطلق نتیجه مذاکرات و دیگری موافقان مطلق.

 

خطوط قرمز رهبر انقلاب در برجام حفظ نشده است

حجت الاسلام بحرینی در تحلیل نحوه بررسی مذاکرات هسته ای توسط کمیسیون امنیت ملی مجلس، از عملکرد کریمی قدوسی، دیگر نماینده مشهد، تقدیر کرد و گفت: سوالات آقای کریمی سوالات پخته و دقیقی بود و پاسخ های آقایان ظریف و عراقچی حکایت از این داشت که موضوع به آن شدتی که می گویند نیست، اما جمع بندی خود من این شده است که خطوط قرمز مورد تأکید رهبر معظم انقلاب حفظ نشده و از آن ها عبور شده است.

 

وی افزود: بعضی از توضیحات و توجیهاتی که تیم مذاکره کننده ارائه می کند، شنیدنی است و نمی توان آن ها را تبلیغاتی فرض کرد، خصوصا توضیحات آقایان عراقچی و صالحی توضیحاتی فنی و دقیق است اما با این وجود بنده معتقدم خطوط قرمز حفظ نشده است.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یادآور شد: آقای ظریف خودش تصریح کرد که «تمام یا اکثر خطوط قرمز را حفظ کردیم»؛ این اعترافی است که در مواردی هم خطوط قرمز حفظ نشده است.

 

حجت الاسلام بحرینی در پاسخ به سؤالی پیرامون موضع مجلس در برابر متن جمع بندی مذاکرات هسته ای اظهار کرد: دلیلی بر تعجیل وجود ندارد؛ حدود 65 روز فرصت داریم؛ رهبری ما را مأمور به حفظ منافع و مصالح ملی کرده اند و تردید ندارم که در یکی دو ماه آینده اشاراتی را از ایشان دریافت خواهیم کرد تا تکلیف خود را کشف کنیم.

 

وی تصریح کرد: از نظر من کلمه ای که از دهان رهبر انقلاب خارج می شود، قداست دارد و نباید به گونه ای رفتار کنیم که تلقی شود خود رهبری هم حق ندارد بیانش را تلطیف کند؛ من به عنوان یک طلبه، عبور از فرمایشات ایشان را بدون تعارف خلاف شرع می دانم.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: رهبر انقلاب در موقعیت اقتدار کافی هستند و در این شرایط اگر اشاراتی از طرف ایشان صادر شده و جمع بنده ما به این شود که باید به گونه دیگری رفتار کنیم، آن وقت همین تکلیف شرعی که امروز می گوید با برجام مخالفت کنیم، همین تکلیف ما را به تصویب برجام خواهد رساند.

 

حجت الاسلام بحرینی تأکید کرد: مشکلی که داریم این است که مطاع در اختیار ما، در نیست که به به و چه چه کرده و برایش جشن بگیریم اما محصول سال ها استقامت مردم است و نباید بر سر آن زد./820/پ202/ج

ارسال نظرات