۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۸۱۷۳۸
رییس سازمان بسیج اساتید کشور:

حضور بسیجیان مانع از ایجاد اتاق جنگ دشمنان در فضای دانشگاه‌ها شد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: این‌که امروز دشمن نتوانست، دانشگاه‌ها را تبدیل به اتاق جنگ خود کند، به دلیل حضور بسیجیان و نیز به خاطر حضور اساتید بسیجی است که امروز موضوع انقلاب در دانشگاه‌ها عنوان می‌شود.
رييس بسيج اساتيد کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سهراب صلاحی، رییس سازمان بسیج اساتید کشور در اختتامیه شانزدهمین اجلاس بسیج اساتید کشور که صبح امروز در محل سالن همایش صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این همایش با همکاری و مشورت برخی مسؤولان و نیز بر اساس  وظیفه‌ای که امام مسلمین برای ما در حوزه جغرافیای علمی برای تبدیل شدن ایران به یک قدرت تثبیت شده علمی تدوین کردند و در غیر این صورت به جهت وجود مباحث نظری دنیای موجود، قدرت های موجود کشور را در زیر لبه های قیچی خود حذف خواهد کرد.


وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تبدیل شدن به یک قدرت بین‌المللی، در راستای ایجاد تمدن اسلامی تلاش کرده است، اما این امکان بدون یک قدرت محتوایی استمرار نخواهد داشت.


رییس سازمان بسیج اساتید کشور تصریح کرد: اروپایی ها دانشگاه‌ها را در کشورهای جهان سوم و با هدف تربیت نیرو و اعزام نخبگان به کشورهای خود و ایجاد کردن مشکلات در این کشور ها تأسیس کردند، از جمله تأسیس دانشکده الهیات از سوی رضاشاه که با هدف تهدید حوزه‌های علمیه ایجاد شد.


صلاحی خاطرنشان کرد: با وجود 27 سال تلاش برای زدودن فرهنگ اسلامی ولی یکی از مسؤولان غربی اعتراف کرد که بدنه ملت ایران همچنان مذهبی مانده است و با پیروزی انقلاب اسلامی و ایجاد خط امام در دانشگاه ها، تلاش زیادی در جهت پیشرفت به وجود آمد ولی این فقط 20 درصد توان دانشگاه ها است و باید برای کسب مرجعیت علمی جهان بیشتر تلاش کرد.


وی با اشاره به این که دانشجویان 90 درصد آموخته‌‌های خود را از اساتید فرا می‌گیرند به بیان نقش مؤثر اساتید در دانشگاه ها پرداخت، تصریح کرد: باید تمام دستگ
اه‌های نظام در راستای تحقق رسیدن به مرجعیت علمی جهان تلاش کنند و همچنین باید برای اساتید، اهداف این مرجعیت علمی تبیین شود و دور‌های دانشجوپروری و اهداف کلان این طرح برگزار شود چرا که آن‌ها أثیرگذاری بسیار زیادی بر روی دانشجویان دارد که متأسفانه این در دانشگاه ها وجود ندارد و یک معزل و از واقعیات این سیستم محسوب می شود.


رییس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان این که دست یافتن به مرجعیت علمی جهان، بدون تحقق دانشگاه اسلامی امکان پذیر نیست، کرد: تحقق این امر نیازمند ابتکار است و نمی‌توان با تقلید کردن از دیگران به این مرجعیت علمی دست پیدا کرد، از این رو اگر بخواهیم به یک مرجعیت علمی در جهان برسیم باید فضای حاکم بر دانشگاه‌ها یک فضای دینی باشد و اگر دانشگاه‌های ما فضای دین و انقلابی نداشته باشند زمینه نفوذ دشمنان را فراهم می‌کنند.


صلاحی خاطرنشان کرد: این که امروز دشمن نتوانست، دانشگاه‌ها را تبدیل به اتاق جنگ خود کند، بخاطر حضور بسیجیان و نیز به خاطر حضور اساتید بسیجی است که امروز موضوع انقلاب در دانشگاه ها عنوان می شود.


صلاحی بیان کرد: فضای حاکمی معنوی در مشهدالرضا در ذهن و اندیشه‌های این اساتید تأثیرگذار خواهد بود و ما می‌توانیم به جای این که همچون گذشته پول‌هایی برای دوره‌های خاص اساتید در کشورهای همچون هلند، کانادا برای حقوق بشر هزینه می‌شد، آن ها را به این منشأ  مقدس آورده و از فضای معنوی حاکم در آن بهره ببرند که در واقع این یک کار فرهنگی بزرگ محسوب می شود.


نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی نیازمند یک کار محتوایی است

حمیدرضا مقدم‌فر، مسؤول ستاد نشر و تبلیغ نامه‌ رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نیز در ادامه  این مراسم اظهار کرد: نامه رهبری در اول بهمن ماه 93، زمانی در غرب منتشر شد که آن ها  شاهد بحران‌های مختلفی نظیر بحران‌های اخلاقی و هویتی هستند و این یکی از ویژگی‌های نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی است.


مقدم‌فر نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را یک حرکت پیامبرگونه توصیف کرد و افزود:‌ زمانی که امام راحل نامه‌ای به گورباچف فرستادند در درون کشور یک قصور و تقصیر تاریخی به وجود آمد و آن طور که باید و شاید به آن نامه پرداخته نشد و از این رو ما باید مراقب باشیم که نسبت به نامه رهبر معظم انقلاب دچار غفلت نشود و از تمام جوانب آن را بررسی کرد.


وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در نامه خود به جوانان اروپا و آمریکای شمالی از نوعی دیپلماسی فطرت استفاده کردند، تصریح کرد: اگرچه  پیام رهبری در ظاهر برای جوانان اروپا و آمریکای شمالی بود ولی درواقع  مخاطب آن همه جوانان هستند و روح این پیام همه را در بر می‌گیرد؛ برنامه‌ریزی  برای کوتاه مدت و هم برای بلند مدت و هم میان‌مدت از جمله ویژگی هایی  که حاصل  نگاه موقع‌ هوشمندانه و موقع‌شناسانه این پیام توسط رهبر معظم است.


مسؤول ستاد نشر و تبلیغ نامه‌ رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی در نهاد رهبری، بیان کرد:  پیام رهبری، جوانان را به مطالعه و کشف حقیقت دعوت می‌کند و نکته جالب اینجا است که این نامه انقلاب اسلامی را در موضع ابتکار و تهاجم قرار داده نه انفعال و این که  روح نامه تهاجمی بوده و از این رو ابتکار خاصی در جنس و انتشار نامه مشاهده می‌شود.


مقدم‌فر در ادامه افزود: جاهلیت مدرن که رهبری فضای فعلی غرب و اروپا را جاهلیت مدرن معرفی کردند به عنوان دو گفتمان مطرح شده در پیام رهبر معظم انقلاب است.


وی با بیان این که با انتشار نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی دیوار رسانه‌ای غرب منفعل شد، تصریح کرد:‌ سرعت انشار نامه در فضای مجازی و اینترنت بسیار بالا بود به نحوی که و پس از حدود 17 ساعت رسانه‌ها به آن پرداختند و بررسی ها نشان داد این اتفاق، رسانه‌های غرب را تا یک هفته گیج و سردرگم کرده بود که باید چه واکنشی در برابر این نامه داشته باشند و این در حالی است که برخی از رسانه‌های پرتیراژ غربی مجبور به انتشار نامه و بررسی آن شدند.


مسؤول ستاد نشر و تبلیغ نامه‌ رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی در نهاد رهبری با اشاره به  انتشار نامه در فضای مجازی غرب نظیر توئتیر، بیان کرد:‌ این اتفاق درواقع سبب شد که چاقو  دست خود را ببرد، چرا که همان توئیتری که می‌خواست در ایران بارها انقلاب توئیتری راه بیاندازد، این شبکه به ناچار خود سبب نشر و بررسی نامه رهبر معظم انقلاب در جهان شد.


مقدم‌فر به محتوای بسیار غنی پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی اشاره و اظهار کرد: نامه رهبری در واقع یک پارادایم و فصل جدید ایجاد کرد به طوری که اول بهمن سال 93 را می توان نقطه عطف بزرگی برشمرد که در آن رهبر معظم انقلاب اسلامی، نه در قالب یک رهبر سیاسی بلکه به عنوان یک رهبر دینی پیامی را در فضای مجازی منتشر کرد  که مخاطبش بحرین، یمن و فلسطین نبوده بلکه این بار مخاطب اصلی ایشان، جوانان اروپا و آمریکای شمالی و این نشان دهنده این است که اروپا و آمریکای شمالی به عنوان عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.


مسؤول ستاد نشر و تبلیغ نامه‌ رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی اظهار کرد: این پیام فضای درواقع  دیالوگ با غرب را باز کرد و از این رو در گام نخست باید محتوا و روح پیام درج شود و در گام‌های بعد با استفاده از به حرکت درآوردن جامعه نخبگی کشور و به ویژه اساتید و دانشجویان،  برقراری و گسترش ارتباط و تعامل‌ها با خارج را ایجاد کرد./844/
پ201/ح

ارسال نظرات